پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعداد افرادی که پا به سن می‌گذارند، رو به افزایش گذاشته است، به طوری که سال ۲۰۲۰، نخستین بار در تاریخ بشریت خواهد بود که شمار افراد بالای ۶۰ سال بیش از تعداد کودکان زیر پنج سال است.

خبرگزاري اتريش گزارش داد، اين پيش بيني سازمان بهداشت جهاني است که مقر آن در ژنو است. سهم افراد مسن بيمار و نيازمند مراقبت هم در اين مدت در سراسر جهان رو به افزايش خواهد گذاشت.

تا سال 2050 ميلادي، شمار افراد بالاي 60 سال از 841 ميليون نفر امروز به بيش از دو ميليون نفر خواهد رسيد. 80 درصد آنها خارج از کشورهاي ثروتمند زندگي خواهند کرد.

کالين ماترز، کارشناس سازمان بهداشت جهاني در نخستين مقاله از سلسله مقالات مجله تخصصي لانست درباره موضوع پيري جمعيت جهاني خبر داد تاکنون عامل افزايش شمار افراد مسن، کاهش مرگ و مير ناشي از بيماري‌هاي قلبي و عروقي در کشورهاي صنعتي بوده است.

کارشناسان سازمان بهداشت جهاني در مقالات خود ابراز نگراني کرده‌اند که افراد بالاي 60 سال در سراسر جهان در آينده نسبت به امروز سلامت‌تر نخواهند بود و با امراض پيري و بسياري از سرطان‌ها و همچنين بيماري‌هاي ريوي، قلبي و عضلاني مواجه خواهند شد.

به اينها بايد بيماري‌هاي عصبي را نيز اضافه کرد. فقط شمار بيماران مبتلا به زوال عقل از 55 ميليون نفر امروز در سال 2050 سه برابر شده و به بيش از 135 ميليون نفر خواهد رسيد.

کد خبر 276963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha