یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

گروه شهری: در پی انتشار خبری با عنوان« مزایده اثر تاریخی کاشان به عنوان واحد مسکونی» مدیر پایگاه شهر تاریخی کاشان با اشاره به عادی بودن خرید و فروش خانه های تاریخی که در انحصار مالک خصوصی اند، از نداشتن اجازه تخریب یا تغییر کاربری این بنا توسط خریداران جدید سخن گفت.

به گزارش ایسنا، غلامرضا حسنی مقدم گفت: خرید و فروش خانه های تاریخی که در انحصار مالک خصوصی هستند، بدون اشکال است و امری عادی تلقی می‌شود و برای همه خانه های تاریخی این قضیه می‌تواند اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اخبار منتشرشده مبنی بر مزایده گذاشتن یک خانه ـ رشادی ـ با یکصد سال قدمت در کاشان گفت: با این حال، مالک جدید به هیچ عنوان اجازه‌ تخریب یا تغییر کاربری را در بنا ندارد و اگر بخواهد کاری در بنا انجام دهد، باید نخست از اداره‌ میراث فرهنگی و گردشگری کاشان استعلام کند.

وی درباره‌ میزان آشنایی مردم با وضعیت خانه‌هایی که در مزایده‌ها به‌فروش می‌روند، اظهار داشت: اگر کسی قصد خرید خانه‌ای را دارد، باید هنگام برگزاری مزایده از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کاشان درباره‌ تاریخی بودن یا نبودن آن استعلام کند.

مدیر پایگاه شهر تاریخی کاشان مراقبت از این آثار و ابنیه توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و لزوم ثبت آن‌ها را یاد‌آور شد و گفت: این خانه در حال ثبت است.

وی از مزایده این اثر با کاربری مسکونی سخنی به میان نیاورد. این در حالی است که در متن آگهی مزایده برای فروش، خانه رشادی‌ها به عنوان یک ملک مسکونی معرفی شده‌است نه یک اثر تاریخی.

کد خبر 27734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز