همشهری آنلاین: هشتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح دوشنبه ۲۶ آبان با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان مراسم، در محل یادمان شهدا حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه، علو درجات شهدای گرانقدر دفاع مقدس را از خداوند متعال مسئلت کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم، نیروهای مسلح را از پایه های اقتدار هر کشوری خواندند و تاکید کردند: لازمه اقتدار واقعی در نیروهای مسلح، همراه شدن ایمان، بصیرت، عزم راسخ و احساس مسئولیت واقعی در کنار نیروی انسانی مجهز به آموزش های روزآمد و تجهیزات پیشرفته است.

ایشان همچنین دنیای امروز را تشنه پیام آزادیبخش اسلام ناب دانستند و گفتند: بدخواهان و زورگویان جهانی، تلاش می کنند تا با استفاده از هنر، سیاست، نظامی گری و همه ابزارها، مانع شنیده شدن ندای اسلام ناب شوند اما این ندا شنیده شده است و نشانه‌ی آن هم، هراس روزافزون قدرت های استکباری است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم برخورد عمیق و غیر سطحی با موضوع اقتدار در نیروهای مسلح، افزودند: تعداد زیادِ نیروی انسانی و آموزش و تجهیزات نظامی پیشرفته، به تنهایی موجب اقتدار نیروهای مسلح یک کشور نمی شوند بلکه باید انگیزه و معنویت و عزم و درکِ حقیقت مسئولیت بر رفتارها و جهت گیری ها حاکم باشد.

فرمانده کل قوا با اشاره به قابلیت های معنوی و توانایی های علمی و قدرت ابتکار و عزم راسخ نیروهای مسلح کشور در هشت سال دفاع مقدس، خاطر نشان کردند: دنیا بر روی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حساب باز می کند و آن را جدی می‌گیرد، زیرا می داند که هر جا عرصه مسئولیت و رزم آوری باشد، نیروهای مسلح سنگ تمام خواهند گذاشت.

ایشان با اشاره به افتخارات دانشگاه افسری امام علی (ع) و شهدای گرانقدر این دانشگاه، خطاب به دانشجویان افسری گفتند: خود را در این مجموعه پر برکتِ علمی و نظامی، برای اعتلای روزافزون نیروهای مسلح بعنوان یکی از ارکان اقتدار کشور، آماده کنید و همچون محققان و دانشمندانِ جوان که با علم و ابتکار، پدیده های علمی را عرضه می کنند، با بهره گیری از اندوخته های علمی و ابتکار و ارائه پدیده های نظامی و نوین، سازمان نظامی کشور را به اوج اعتلاء برسانید.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بشریت بیش از هر زمان دیگر نیازمند پیامِ اسلامی ملت ایران است، خاطر نشان کردند: افزون طلبان و زورگویان جهانی که از جاذبه پیام رهایی بخش اسلام ناب و تهدید شدن منافع خود بشدت نگرانند، از همه ابزارها بویژه ابزارهای هنری بهره گرفته اند تا مردم دنیا را از اسلام بترسانند.

حضرت آیت الله خامنه ای ساختن گروههای مسلح به نام اسلام و حکومت اسلامی، و قتل عام انسان های بیگناه بوسیله این گروهها را نمونه دیگری از روشهای دشمنان برای اسلام هراسی برشمردند و افزودند: پیام اسلام ناب برای انسانیت، پیام آسایش، عزت، سربلندی و زندگی همراه با امن و امان است و بدخواهان نمی خواهند، ملت ها با این پیام آشنا شوند.
ایشان خطاب به دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) تاکید کردند: نسل پیش از شما پیام اسلام ناب را در میدان های نبرد و سیاست و انقلاب، سردست گرفت و آن را به دنیا نشان داد، و اینک شما وارثان آن شهدای بزرگوار و مردان عظیم القدر هستید تا این پیام را به جهانیان عرضه کنید.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ دوم فولادی فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع)، ضمن خیر مقدم، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیتهای آموزشی و تربیتی این دانشگاه در محورهای «رشد ایمان و بصیرت دینی»، «ارتقای کیفیت و روزآمدی آموزشها» و «خلاقیت و نوآوری» بیان کرد.

در این مراسم به فرماندهان، اساتید، دانش آموختگان و دانشجویان نمونه دانشگاههای افسری ارتش و همچنین یکی از مادران شهدا، یک جلد کلام الله مجید و هدایایی اعطا شد و نماینده دانشجویان جدید و فارغ التحصیل نیز، سردوشی و درجه خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند.

در ادامه این مراسم دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش طرح میدانی «وارثان شهدا» را اجرا کردند.

در پایان این مراسم، یگانهای حاضر در میدان ضمن اجرای عملیات اعتماد به نفس، از مقابل جایگاه رژه رفتند.

کد خبر 278150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha