همشهری آنلاین: مشاور عالی دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه قانون اساسی و تفسیر اصل ۱۳۵ درباره ادامه سرپرستی وزارتخانه بیش از سه ماه مسکوت است، گفت: این امر، جزو اختیارات ولی فقیه است.

به گزارش ايرنا، عباسعلی کدخدایی پس از آنکه دانش آشتياني وزير پيشنهادي علوم، تحقیقات و فناوری از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد نگرفت، به عنوان یک حقوقدان درباره وضعيت نحوه ادامه مديريت اين وزارتخانه گفت: در اصل 135 قانون اساسی تصریح شده است که رییس‌جمهوری باید برای وزارتخانه‌هایی که سرپرست ندارند، برای مدت سه ماه سرپرست تعیین کند بنابراین بیشتر از سه ماه فردی نمی‌تواند سرپرستی این وزارتخانه را برعهده بگیرد.

وی افزود: در دولت گذشته این مساله پیش آمد و از شورای نگهبان سوال شد که اگر بعد از چند بار معرفی وزیر، رأی اعتماد مجلس کسب نشود چه اقدامی باید انجام شود. این شورا تفسیری که داشت تنها سه ماه را دولت یا رییس‌جمهور می‌تواند استفاده کند اما بعد از آن نه قانون اساسی و نه تفسیر سخنی نگفته است.

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان خاطرنشان كرد: در پي درخواست شخص رییس‌جمهوری، رهبر معظم انقلاب به این موضوع ورود می‌کنند.

در حال حاضر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط محمدعلی نجفی به صورت سرپرست اداره می‌شود و در 29 آبان ماه، مهلت قانونی برای حضور وی در این سمت به پایان می‌رسد.

کد خبر 278352

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha