چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت جزییات برنامه‌های مکمل‌یاری ویژه گروه‌های مختلف سنی و جمعیتی را تشریح کرد.

به گزارش ايسنا، دکتر زهرا عبداللهی ضمن اشاره به شایع‌ترین کمبودهای ریزمغذی‌ها در جامعه ایرانی، درباره مکمل‌یاری زنان باردار و کودکان گفت: برنامه مکمل‌یاری از طریق شبکه‌های بهداشتی و درمانی کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: امسال کار ویژه‌ای برای تامین و تدارک مکمل‌های مورد نیاز انجام شد؛ به طوری که تمام زنان باردار تحت پوشش شبکه بهداشتی درمانی کشور، مکمل‌هایی نظیر قرص آهن، اسیدفولیک و مولتی ویتامین را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

به گفته عبداللهی، جهت رفع نیاز کودکان زیر دو سال نیز قطره آهن و مولتی ویتامین تامین و به صورت رایگان توزیع می‌شود. مکمل یاری در این کودکان جهت جلوگیری از بروز کمبود ویتامین‌های A و D و پیشگیری از کم خونی و کمبود آهن تا 24 ماهگی ادامه یابد.

وی افزود: علاوه بر آن، برنامه مکمل یاری هفتگی آهن را برای دختران دانش آموز داریم که به صورت هفتگی و با همکاری آموزش و پرورش مکمل‌های لازم تهیه و در دبیرستان‌های دخترانه توزیع می‌شود. همچنین در این مدارس نحوه تغذیه صحیح و اینکه چه نکاتی را باید در تغذیه خود برای پیشگیری از کمبود آهن، کم خونی، دیابت و... رعایت کنند آموزش داده می‌شود.

عبداللهی گفت: مکمل یاری با ویتامین D نیز از امسال برای کاهش مشکل کمبود این ویتامین در مدارس دخترانه آغاز شده است. مکمل ویتامین D تهیه و تامین شده و توزیع آن در حال حاضر در 30 دانشگاه علوم پزشکی کشور به اجرا درآمده است. پس از تامین اعتبارات، این برنامه نیز در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

کد خبر 278439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha