همشهری‌آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۸۲ مورد تخلف زیرمیزی در یک هفته گذشته در سراسر کشور خبر داد و گفت: این آمار خیلی مغتنم است و ما نیز کار کارشناسی‌ برای جلوگیری از تخلفات زیرمیزی انجام خواهیم داد.

مهر نوشت: سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری امروز سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته کتاب به فرهنگ‌ دوستان، در مورد آب تهران گفت: آب تهران خوشبختانه هیچ مشکلی ندارد.

وی افزود: روزهایی که سطح آب سدها کاهش پیدا کرده بود، برای تامین آب شرب از چاه‌هایی که میزان نیتریت آنها بیش از حد مجاز بود، استفاده شد که ما نیز به آنها تذکر دادیم اما در کل آب تهران سالم است.

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به سئوالي مبنی بر اینکه آمار تخلفات زیرمیزی بعد از اجرای سامانه ۱۶۹۰ چه تغییراتی داشته گفت: مجموع گزارشاتی که در زمینه عدم رعایت تعرفه بوده و آنچه که دیروز از رئیس ستاد دریافت کردم، در طول بیش از یک هفته در سراسر کشور، ۸۲ مورد گزارش شده که این موارد نیز رسیدگی خواهند شد و این آمار خیلی مغتنم است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: البته شاید کار ما هم بدون نقص نبوده که ممکن است پزشک در ارزش گذاری نسبی ناراضی بوده و کارهای کارشناسی در این زمینه انجام خواهد شد.

وزیر بهداشت همچنین در واکنش به شایعاتی مبنی بر سونامی سرطان، گفت: این خبر اشتباه است و آخرین آماری که از مراکز بین‌المللی اعلام شده، نشان می‌دهد در طول این سال‌ها وضعیت سرطان در کشور از نظر شیوع ثابت است و رو به افزایش نیست.

وی گفت: آمار سرطان در ایران نسبت به آمریکا و اروپا ۵ تا ۶ برابر کمتر است و در منطقه هم آمار سرطان در ایران کمتر از دیگر کشورهاست.

وزیر بهداشت در مورد عمل زیبایی، گفت: یکسری اعمال زیبایی هستند که تائید شده‌اند اما تعرفه را وزارت بهداشت در گام سوم برای همه خدمات اعلام کرد از جمله برای زیبایی که حواشی هم پیرامون آن وجود داشت اما همه موظف به اجرای قوانین اعلام شده از سوی وزارتخانه هستند.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین در مورد پروتزهای بی‌کیفیت، گفت: چیزی در این زمینه نشنیده‌ام که در طول اجرای طرح تحول سلامت از پروتزهای بی‌کیفیت استفاده شده باشد.

وی با اشاره به آلودگی هوا، ادامه داد: صحبت‌ها در این زمینه تکراری است؛ هر وقت به این فصل می‌رسیم، آلودگی‌ها شروع می‌شود و مردم در این زمینه آسیب‌هایی می‌بینند همچون یک ماه گذشته که ۱۰ هزار نفر در اهواز ظرف یک هفته بستری شدند و ما نیز مجبور به ارائه خدمات شدیم و اگر هموطنان نیز در این زمینه دچار آسیب شوند، ما خدمات خود را به آنان ارائه خواهیم کرد.

وزیر بهداشت در مورد تولید داروهای نوترکیب در کشور، گفت: در مورد تولید داروهای نوترکیب حرکتی در کشور شروع شده و صادرات در این حوزه اصلا رضایت‌بخش نیست و ما اصرار به صادرات داریم و مشوق‌هایی نیز برای تولیدکنندگان در این زمینه در نظر گرفته‌ایم و اخیرا نیز قراردادهایی با روسیه و کشورهای همسایه بسته شده اما باید گام‌های بلندتری برداشته شود.

قاضی زاده هاشمی در مورد بودجه سلامت، گفت: تصمیم در مورد بودجه وزارت بهداشت، تصمیم تنها در مورد یک وزارتخانه نیست بلکه معطوف به کل نظام است و دولت و مجلس نیز مصمم هستند این گامی که برای طرح تحول سلامت برداشته شده، همچنان ادامه یابد.

وی همچنین با اشاره به جلسه دیروز خود با نوبخت برای بودجه سلامت در سال آینده، گفت: این اطمینان حاصل شد که سال آینده در هر شرایطی کلیه برنامه ها و طرح‌هایی که برای سلامت داریم، اجرایی شود و ادامه پیدا کند.

قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: ما طرح‌های دیگری برای طرح سلامت از جمله طرح «دهان و دندان» داریم که به زودی آن را شروع خواهیم کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به بررسی لایحه مقررات دایمی بودجه در مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم که نمایندگان محترم این لایحه را تصویب کنند که می‌تواند برای یکی دو دهه اطمینان را به جامعه القا کند و ما باید بگذاریم مردم خوشحال باشند.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی که اخیرا ادعا شده است پارازیت‌ها عامل سرطان است، گفت: برای این موضوع مستندات علمی وجود ندارد که بدانیم باعث سرطان می‌شود یا خیر اما آن چیزی که مشخص است، این است که پارازیت خوب نیست و برای سلامت انسان مضر است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطر نشان کرد: برای این نوع پارازیت‌ها و مقدار آن باید بررسی کارشناسانه صورت بگیرد و الان نمی‌شود واضح اعلام نظر کرد که ۱۰۰ درصد پارازیت‌ها آسیب‌رسان هستند.

کد خبر 278466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha