همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران کلید حل معماهای سیاسی و امنیتی منطقه و اینجا پایانه و ترمینال دیپلماتیک جهان است.

حسین سلامی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین سلامی ظهر چهارشنبه در نشست مسئولان بسیج قوه قضاییه سراسر کشور اظهار کرد: دعوای ما با غربیها در این است که آنها می خواهند از ایران مدلی ناکارآمد و ناموفق و شکست خورده بسازند و نمی خواهند ایران شاهد مثالی برای بقیه جوامع اسلامی باشد.

وی عنوان کرد: زمانی که مدلی مانند ایران به جهان عرضه می شود اندام ستمکاران می لرزد و کشور ایران با همه فراز و نشیب ها با هدایت رهبر عزیزمان و حضور مردم مسلمان در صحنه های دفاع از ارزش های اسلامی و صدور به دیگر کشورها موازنه قدرت را به نفع مسلمانان برهم زده است.

سردار سلامی گفت: انقلاب ایران روزگاری مجبور به حفظ تمامیت ارضی خود در درون مرزهای کشور بود اما امروز مرزهای نفوذ سیاسی انقلاب اسلامی، نفوذ اعتقادی انقلاب اسلامی، نفوذ فرهنگ مقاومت و ایستادگی و ثبات قدم ایران به مراتب به هزارن کیلومتر فراتر از جغرافیای ملی ما نیز منتقل شده است.

جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: امروز دشمن ما مجبور شده تا از میدان های برخوردهای استراتژیک به فضاهای عملیاتی و تاکتیکی تنزل موقعیت بدهد و اگر زمانی آمریکاییها خودشان را صاحب ارتفاع شوکت جهانی می دانستند و در حالی علیه ایران حادثه می آفریدند که خود هیچ هزینه ای نمی پرداختند اما امروز آمریکائیها مجبور شدند از نزدیک برای تاکتیک و عملیات حاضر شوند و خودشان مستقیم هزینه کنند.

امروز آمریکاییها هزینه می کنند و انقلاب ایران نتیجه می گیرد

وی ادامه داد: امروز آمریکاییها هزینه می کنند و انقلاب ایران نتیجه می گیرد؛ ۱۱ سال در عراق ۳ تریلیون دلار هزینه کردند اما ساز و کار و مکانیسم تبدیل این پیروزی را به منفعت سیاسی نداشتند.

سردار سلامی عنوان کرد: در بازی سیاسی و در تدوین قانون اساسی و شکل دهی حاکمیت در عراق ایران گوی سبقت را از آمریکا گرفت.

وی ادامه داد: حاکمیت اصلی در عراق به دست تربیت شدگان ایران در عراق افتاد و به رغم حضور سیاسی و نظامی آمریکا در عراق این اتفاق رخ داد و سرانجام آمریکائیها عراق را ترک کردند و موازنه قدرت در عراق به نفع ایران تمام شد.

سلامی در ادامه به شکل گیری داعش اشاره کرد و گفت: آمریکائیها که بودجه نظامی شان برابربودجه نظامی همه عالم است توان بکار گیری قدرت را ندارند اما ایران فضای خالی برای بکار گیری قدرت نگذاشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر در عراق سلاح ها ناتوانند و ابتکار عمل از دست آمریکا خارج شده است و امروز ارتش عراق توانست با کمترین شهدا داعش را به عقب براند.

سلامی عنوان کرد: در سوریه نیز آمریکائیها با حمایت های مالی عربستان و حمایت اردن و ترکیه به سقوط نظام سوری می اندیشدند اما موفق نشدند.

وی تاکید کرد: این شکست ها ناکارآمدی سیاست های آمریکایی را نشان می دهد و آنها که ۴ سال پیش در رمضان منتظر سقوط سوریه بودند، راه حل های نظامی شان ناکارآمدی شان را ثابت کرد.

سلامی بیان کرد: آمریکاییها علی رغم پیروزی های فراوان در فروپاشی نظام های سیاسی بزرگ در جهان در برابر ایران فرمول بیرون آمدن از بحران را پیدا نکرده اند.

گیجی نظریه پردازان آمریكایی در مورد خاورمیانه

وی گفت: نظریه پردازان سیاست خارجی آمریکا در میدان های استراتژی ایران در خاورمیانه این موضوع را مطرح می کنند که آیا شما به خاطر آنچه در خاورمیانه رخ داده است گیج نمی شوید؟

وی در توضیح بیشتر گفت: در مطلبی از سوی نظریه پردازان آمریکایی آمده است: "چقدر سرگردان و ناتوانیم در فضای تصمیم گیری در خاورمیانه وقتی از دولت عراق در برابر داعش حمایت میکنیم اما داعش توسط عربستانی حمایت می شود که ما دوستش داریم؛ ما بشار اسد را دوست نداریم اما از او پشتیبانی می کنیم علیه داعشی که برابر سوریه می ایستد؛ ما ایران را دوست نداریم اما ایران از داعش حمایت نمی کند؛ برخی دشمنان ما دوستان ما هستند و برخی دوستان ما از دشمنان ما حمایت می کنند؛ دشمنانی داریم که دوست نداریم آنها شکست بخورند و دوستانی که دوست نداریم شکست بخورند حامی دشمنانی می شوند که دوست داریم شکست بخورند؛ همه اینها از زمان اشغال یک کشور توسط ما صورت گرفت که فکر می کردیم تروریسم در آن وجود دارد که وجود نداشت؛ اما حالا تروریست ها در آنجا هستند. "

وی تاکید کرد: این سرگردانی و گیجی نشان می دهد آمریکا همه سرمایه های خود را بی نتیجه هزینه کرده است.

وی همچنین به موفقیت ۵۰ درصدی آمریکا در افغانستان اشاره کرد و ادامه داد: آنجا نیز اراده انقلاب ایران محقق شد.

وی به تاثیر انقلاب ایران در کشورهای خاورمیانه از جمله ترکیه اشاره کرد و گفت: در ترکیه که کشوری بود که مسلمانان مخفیانه عزاداری عاشورا را برپا می کردند امسال بیش از ۱۰۰ هزار جمعیت جمع شدند و سخنرانی قاضی عسگر را شنیدند.

وی از حزب الله لبنان به عنوان سر شاخه شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران نام برد و گفت: بزرگترین شکست تاریخ را حزب الله به صهیونیست ها وارد کرد و به هر کجای خاورمیانه عراق، بحرین، کویت و افغانستان و یمن نگاه کنید انقلاب ایران اراده خود را تحمیل کرده است.

ایران کلید حل معماهای سیاسی و امنیتی منطقه است

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: همچنین در بحث هسته ای و در صحنه های دیپلماتیک ایران برای احقاق حق هسته ای خود ایستادگی می کند و استراتژی های دشمن در این زمینه شکست خورده است.

سردار سلامی تاکید کرد: ایران کلید حل معماهای سیاسی و امنیتی منطقه است؛ اینجا پایانه و ترمینال دیپلماتیک جهان است.

جانشین فرمانده سپاه تاکید کرد: انزوای سیاسی مفهومی منسوخ شده است که عکس آن ترسیم گر سیاست ایران است.

وی تحریم های اعمال شده علیه ایران را نیز وسیله ای برای رشد وشکوفایی بیشتر استعدادها و رشد اقتصادی ایران دانست و افزود: ایران اکنون لنگرگاه ثبات امنیتی منطقه است؛ امنیت انرژی، امنیت تجارت و کشتیرانی در خلیج فارس و دریای عمان، امنیت و ثبات سیاسی، اعتماد مردم به حاکمیت و عزت ایران در بالاترین ارتفاع خود قرار دارد.

وی به موفقیت های جوانان ورزشکار ایرانی در عرصه های جهانی اشاره کرد و گفت: این اعتماد به نفس جوانان ما و حضور در عرصه های جهانی نشان از این است که ما محاصره ها را شکسته ایم.

به گفته سردار سلامی دستیابی به همه موفقیت ها در سایه رهبری ولی فقیه محقق شده است و افزود: در حال حاضر از هر زمان دیگری در طول هشت سال گذشته قدرتمندتر هستیم و توسعه قدرت ایران با شتاب عجیبی پیش می رود.

وی ادامه داد: امروز هر نقطه ای از منافع دشمنان را اگر بخواهیم می توانیم مورد هدف قرار دهیم و اگر بخواهیم پهبادهای ما تا ژرفای اهداف ما پیش می رود و رادارهای ماهواره ای دشمن را می گیریم؛ موشک های ما آماده پروازند؛ پدافندهای ما آماده شکارهستند و کما اینکه پرنده ها را شکار می کنند و اینها همه طلیعه های قدرتی بزرگ و روح جهاد و فداکاری در جامعه ماست و در حال حاضر قدرت ما قابل مقایسه با گذشته دشمنان ما نیست.

وی ابراز امیدورای کرد تا با هدایت رهبری و تفکر بسیجی و تقویت قوه قضاییه پیشگامان توسعه عدالت و آزادی و حمایت از مستضعفان جهان باشیم.

سردار سلامی گفت: تفکر بسیجی به احیای ارزشهای اسلامی و عزت مسلمانان جهان می اندیشد و پرچم عدالت جویی بر دوش بسیجیان است و در میدان های خطر بسیجیان اولین گروهی هستند که برای غلبه بر دشمن صف می بندند.

وی بیان کرد: تفکر بسیجی خویشتنداری، تدافع و مهرورزی است و بسیجیان در برابر مومنان مهربان و در مقابل کفار سختگیر هستند.

شهادت طلبی و جانبازی مختصات بسیج است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این مدل توانسته ما را در تمامی بحران های جامعه به موفقیت برساند؛ افزود: تفکر بسیجی توانسته آرزوهای بزرگ ایران را عملی کند و از ایران شخصیتی جهانی بسازد.

سرتیپ سلامی ادامه داد: فداکاری، شهادت طلبی و جانبازی مختصات اصلی بسیج در میدان عمل است.

وی در ادامه بیان کرد: کارکرد بسیج در قوه قضاییه بحث امروز ماست و اینکه چگونه می توان از طریق بسیج این دستگاه را بهبود بخشید.

جانشین فرمانده سپاه گفت: امنیت، آزادی، اخلاق، فرهنگ مناسبات اجتماعی، نظم و وجود قانون شکل دهنده یک جامعه هستند و اعتبار هر جامعه ای توسط این عناصر تعریف می شود.

سردار سلامی بیان کرد: نظام اسلامی نیز برای شکل دهی با این عناصر تشکیل شده و کارکرد اصلی قوه قضاییه نیز تحقق بخشی به عدالت اجتماعی است.

جانشین فرمانده سپاه گفت: عدالت در جامعه باید قدرتمند و ضعیف، ثروتمند و فقیر را به یک شکل در برگیرد و تجلی همه ارزش های اسلامی در قوه قضاییه تصویرگر همه حقایق نهفته در متن یک جامعه اسلامی است.

وی تاکید کرد: برای اینکه انسان های ضعیف در جامعه به حق خود برسند، نیازمند ما به التفاوتی هستند و عدالت اولین و اساسی ترین نیاز جامعه است و بدون عدالت هیچ نظامی پا برجا نمی ماند.

سردار سلامی با بیان اینکه تفکر بسیج بر این عقیده است که حتی با دشمن نیز باید به عدالت برخورد کرد، افزود: اگر بخواهیم روح تقوی داشته باشیم تعدی به حدود الهی و سخت گیری بیش از حد جایز نیست.

امنیت محصول و نتیجه عدالت است

وی عنوان کرد: اجرای قوانین و اجرای عدالت ممکن است برای برخی ناخوشایند باشد اما در جامعه و در اعماق انسانها تحقق عدالت رضایت ایجاد می کند.

سرتیپ سلامی همچنین امنیت را محصول و نتیجه دیگر عدالت دانست و افزود: وقتی عدالت برقرار شود جایی برای اغتشاش و بی نظمی در جامعه نیست.

به گفته جانشین فرمانده کل سپاه، سلامت یک نظام سیاسی نیز به دستگاه قضایی بر می گردد و اگر دستگاه قضایی هوشمندی سیاسی داشته باشد دیگر پدیده های اجتماعی نمی تواننند حقوق مردم را نادیده بگیرند.

وی ادامه داد: نظم نیز محصول عمل دستگاه قضایی است وقتی قانون تحقق پیدا کند دیگر هیچ جایی برای عبور از خط قرمز وجود نخواهد داشت و قطعا هر عملی در جایگاه خود قرار می گیرد.

سرتیپ سلامی صیانت از آزادی های سیاسی را در جامعه در مدار قانون عملی دانست و گفت: قوه قضاییه تنظیم روابط صحیح در جامعه است.

وی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) در مورد انتصاب قاضی در جامعه اسلامی عنوان کرد: سفارش امیرالمونین (ع) این است که افراد رشوه خوار و انسانهای در انحراف به این مقام انتخاب نشوند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروزه کشورهای غربی که در هیچ کشور نیست که بمب نیانداخته باشند و هیچ قبرستانی نیست که در آن کشته ای از حملات جنگی آنها نخوابیده باشد و ابداع همه روش های شکنجه توسط آنان بوده است ادعا می کنند که در ایران حقوق بشر رعایت نمی شود.

وی گفت: این کشورها که بی رحمانه ترین روشهای شکنجه برای سرکوب حس آزادی خواهی ملت ها به کار گرفته اند این ادعا را دارند.

سرتیپ پاسدار سلامی افزود: این درحالی است که در ایران بیشتر تلاش برای صلح، بیشترین رافت، بیشترین تلاش برای اجرای عدالت انجام شده است.

وی افزود: این گزارشات بی پایه و اساس در مورد حقوق بشر در ایران نهادهای حقوق بین المللی را بی اعتبار می کند.

جانشین فرمانده سپاه گفت: ما نیازمند گزینش انسان های صالح و مومن و جویندگان عدالت در قوه قضاییه هستیم تا شیرینی و حلاوت این نظام را به مردم بچشانیم.

وی ادامه داد: آموزش، تربیت و نظارت نیز باید در قوه قضاییه باید وجود داشته باشد و تربیت بر آموزش ارجحیت دارد.

کد خبر 278488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha