چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
۰ نفر

سخنگوی دولت با رد گرانی نان از تلاش برای تولید و عرضه نان ارزان و باکیفیت خبر داد و اعلام کرد، به‌دنبال آن هستیم که این معادله را استانداران مدیریت کنند اما دولت درهرحالتی به پرداخت یارانه نان ادامه خواهد داد تا این محصول با کیفیت به‌دست مردم برسد.

نانوا

محمدباقر نوبخت درباره افزايش قيمت نان تأكيد كرد، قيمت نان در دست بررسي است. امسال دولت هر كيلوگرم گندم را هزار و 50 تومان از كشاورزان خريداري مي‌كند و 465 تومان به نانوا مي‌فروشد. يعني حدود 685 تومان به ازاي هر كيلوگرم گندم يارانه پرداخت مي‌كنيم و نانواها نيز براساس همين قيمت نان خود را عرضه مي‌كنند. وي با اشاره به نارضايتي و زيان 70هزار نانوا به‌دليل گراني سوخت، كارگر و... تأكيد كرد، نانوايان اين زيان را با بي‌كيفيتي و كوچك‌شدن نان جبران مي‌كنند.

البته ناظران ما حضور داشته و برخورد مي‌كنند، اما نانواها نيز معتقدند كه بايد براساس واقعيت‌ها تنظيم بازار صورت گيرد. نعمت‌الله تركي، معاون برنامه‌ريزي استانداري تهران نيز با تكذيب برخي اخبار در زمينه احتمال گراني نان از نبود برنامه‌اي براي افزايش قيمت اين محصول خبر داد و اعلام كرد، با نانوايي‌هايي كه قيمت نان را خودسرانه افزايش دهند برخورد مي‌شود. همچنين شهروندان موارد تخلف نانوايي‌ها را مي‌توانند به شماره تلفن 124گزارش دهند.

کد خبر 278502

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha