پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: «استیو مک کوئین» کارگردان برنده اسکار فیلم «دوازده سال بردگی» از ساخت فیلمی درباره «پل روبسون» خواننده و فعال سرشناس سیاسی خبر داد.

استیو مک کوئین

به گزارش ايسنا؛ استیو مک‌کوئین که سال گذشته با فیلم دوازده سال بردگی موفق به کسب چندین جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم شد، اعلام کرد در پروژه بعدی سینمایی خود زندگی «پل روبسون» را به سینما خواهد آورد.

«مک کوئین» از این پروژه سینمایی به عنوان فیلم رویایی خود یاد کرد که همیشه آرزوی ساخت آن را پس از فیلم «گرسنگی» داشته است اما قدرت آن را نداشته است.

«روبسون» که در سال 1976 در گذشت، دانش آموخته رشته حقوق بود اما به سبب تبعیضات‌نژادی وکالت را کنار گذاشت و به سوی بازیگری و خوانندگی رفت و به عنوان یک فعال سیاسی در سراسر جهان شهرت یافت و در جنبش‌هایی به نفع دستمزد و شرایط کارگران معدن نقش اساسی ایفا کرد.

«مک کوئین» زمان دقیق آماده و اکران شدن فیلم زندگی «پل روبسون» را اعلام نکرد اما از نقش آفرینی «هری بلافونته» بازیگر صاحب نام انگلیسی در نقش اصلی این فیلم زندگی‌نامه خبر داد که سابقه دوستی با «روبسون»‌ را دارد.

این کارگردان سیاه پوست انگلیسی جوایز سینمایی متعددی از جمله جایزه بافتا برای کارگردان نوظهور برای فیلم «شرمساری»، دوربین طلای جشنواره کن با فیلم «گرسنگی» (2008)، هوگوی طلایی جشنواره فیلم شیکاگو با «گرسنگی» (2008)، کشف سال آکادمی فیلم اروپا برای فیلم «گرسنگی»، جایزه فیپرشی جشنواره ونیز با فیلم «شرمساری» در سال 2011 و همچنین جایزه گوچی جشنواره ونیز با «گرسنگی» را در کارنامه سینمایی دارد.

کد خبر 278524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha