همشهری آنلاین: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: عزم جدی دولت این است که آزادراه تهران - شمال باید تمام شود و قطعه اول آن نیز تا دو سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

تهران شمال

به گزارش واحد مرکزی خبر، اسحاق جهانگیری در بازدید از قطعه اول آزاد راه تهران شمال با بیان اینکه بخش حمل و نقل از مهمترین بخش‌هایی است که باید به صورت جدی توسعه یابد ، افزود : توسعه حمل و نقل نیازمند کارهای جدی است.

وی گفت : تعداد زیادی پروژه در کشور وجود دارد که مردم درباره آنها صحبت می کنند و یکی از این طرح ها آزادراه تهران - شمال است.

جهانگیری افزود : هر چند دولت محدودیت منابع داشته باشد اما مردم وقتی می شنوند که این پروژه ها زیاد به طول می انجامد، درست نیست.

وی گفت : در سال های گذشته درآمد دولت 600 تا 700 میلیارد دلار و شاید نیاز این طرح 4 میلیارد دلار بوده است.

جهانگیری گفت : درست است که تامین منابع مالی پروژه ها متفاوت است اما برای کشور ایران این ظرفیت وجود دارد که برای یک پروژه سه میلیارد دلاری تامین اعتبار کند.

وی گفت : تکمیل طرح آزادراه تهران - شمال باید در اولویت قرار گیرد.

جهانگیری گفت : ده کریدور مهم راه باید اجرا بشود و به عنوان اصلی ترین زیرساخت ها مورد توجه قرار گیرد.

جهانگیری گفت : به گسترش حمل و نقل ریلی هم توجه ویژه داریم و زیرساخت ها و محورها اولویت مهمی برای کشور دارد که برای هر کدام برنامه های خاصی وجود دارد.

جهانگیری گفت : باید ظرفیت ناوگان ریلی افزایش شود و ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ان ضروری است.

وی گفت : یکی از جاهایی که خیلی مهم است بخش راه های استان های شمالی است که کارهای زیادی صورت گرفته و محورهای فیروزکوه تا آخر امسال ، هراز و رشت تا سال 95 به بهره برداری کامل می رسد.

جهانگیری درباره قطعه دو و سه نیز گفت : کار جدی برای سرمایه گذاری و تامین مالی آن باید انجام بگیرد.

جهانگیری گفت : طرح های بزرگی که تاخیرمی افتد در زبان عامه مردم طنز می شود و تعدادی زیادی از این پروژه ها در کشور داریم که مردم درباره آنها حرف می زنند.

کد خبر 278535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha