همشهری آنلاین: نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رشد و توسعه اقتصادی با رفع تحریم‌ها و پول نفت بوجود نمی‌آید و چنگ زدن به پول نفت مرگ اقتصاد و سیاست بوده است.

ابوترابی فرد

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در همایش حماسه و ایثار در گلستان شهدای اصفهان بیان کرد: رشد اقتصادی و توسعه با تولید، کار، اقتصاد دانش بنیان، قطع وابستگی به نفت، انتخاب مدیران شایسته و شایسته سالاری به وجود می آید.

ابوترابی فرد در مورد مذاکرات هسته ای گفت: اگر توافقی صورت نگیرد، در کوتاه مدت شرایط تغییر نمی کند ولی در بلند مدت باعث تغییرات مثبت در بخش های مختلف می شود زیرا مجبور خواهیم شد درست قدم برداریم.

وی با بیان اینکه ما به انضباط مالی عادت نکرده ایم، افزود: تحریم ها راه را برای انضباط مالی باز و هموار می کند، اگر توافق 1+5 با جمهوری اسلامی نهایی شود در برنامه اقتصادی هیچ تغییر مثبتی اتفاق نمی افتد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تحریم ها نیز برداشته شود در نقشه راه اقتصاد کشور تحول مثبتی رخ نمی دهد.

وی اقتصاد مقاومتی را راه حل مشکلات اقتصادی بیان کرد و افزود: حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی باعث می شود که ظرف مدت پنج سال تحول اقتصادی ایجاد شود و در ربع قرن به قدرت اقتصادی منطقه و خاورمیانه تبدیل خواهیم شد.

ابوترابی فرد در ادامه به عملیات محرم سال 61 و تشییع پیکرهای پاک 370 شهید استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: اگر آن صلابت و ایستادگی نبود دفاع مقدس هم پیروز نمی شد.

وی جایگاه تشییع پیکرهای پاک آن شهدا را از خود عملیات محرم 61 بالاتر عنوان کرد و گفت: تشییع پیکر پاک شهدا، دفاع مقدسی از سوی مردم بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره نقش مردم اصفهان در طول تاریخ انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: مردم اصفهان از مهمترین ارکان انقلاب و تکیه گاه نظام هستند و در این راه حماسه ها آفریدند.

وی با اشاره به قدرت نیروهای مسلح ایران اظهار کرد: در حال حاضر نظام سلطه هزینه تعرض به آسمان، زمین و دریای نظام اسلامی را نمی تواند محاسبه کند.

ابوترابی فرد گفت: نظام اسلامی ایران بر اصول و کلید واژه هایی همانند خانواده معظم شهدا، انسجام ملت، وحدت ملی و اراده ملت، عمق حضور اندیشه انقلاب در دنیای اسلام، نیروهای مسلح مقتدر و توانمند متکی است.

کد خبر 278537

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha