پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنگنده پیشرفته صاعقه ۲ تا پایان سال ۹۳ رونمایی می‌شود. این جنگنده شکاری از کلاس هواپیمای دو سکانه است.

saegheh

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس شرکت صنایع هوایی کشور امروز درحاشیه برپایی هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی کیش اعلام کرد: اغلب بخش‌های این جنگنده بومی سازی شده است و امسال رونمایی خواهد شد.

منوچهر منطقی همچنین از قرارداد تبادل فن آوری با یکی از شرکت‌های هوایی خارجی، بومی سازی بخشی از ساخت موتور هواپیما های کلاس ام دی ورونمایی از یک هواپیمای آموزشی تاپایان امسال خبر داد. جمهوری اسلامی ایران پیشتر جنگنده صاعقه را تولید انبوه کرده بود.

این جنگنده شکاری از کلاس هواپیمای دو سکانه است. از جمله فناوری‌های بسیار پیچیده و پیشرفته این جنگنده کاملا بومی، می‌توان به ارتقاء و بهینه‌سازی سیستم اویونیک و تسلیحاتی هواپیما در سطح SRII، بومی‌سازی اقلام وندور مکانیکی و هیدرولیکی اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های مهم جنگنده صاعقه، پشتیبانی نزدیک هوایی است. قابلیت حمل و شلیک انواع راکت، بمب و موشک و تجهیز به سیستم راداری پیشرفته از جمله ویژگی‌های این جنگنده تماماً بومی است.

نخستین پرواز آزمایشی صاعقه در بهار سال 83 انجام شد و با گذشت چند سال، اسکادران‌هایی از این جنگنده در برخی پایگاه‌های نیروی هوایی از جمله پایگاه هوایی تبریز تشکیل شد.

قدرت مانور هوایی صاعقه و خطای بسیار پایین و نیز شتاب لحظه‌ای و سریع از دیگر ویژگی‌های این جنگنده است.

هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی کیش با حضور 100 شرکت داخلی و خارجی 27 آبان در کیش آغاز شد و فردا پایان می‌یابد.

کد خبر 278554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha