جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌های متنوعی از آثار تجسمی، میزبان علاقه‌مندان به هنر در هفته اول آذر خواهند بود.

به گزارش ايسنا؛ برخي گالري‌هاي و فرهنگسراها، برنامه‌هاي خود را كه از هفته آخر آبان شروع كرده بودند در هفته اول آذرماه سالجاري نيز ادامه مي‌دهند.

  • گالری شکوه

 گالری شکوه از این هفته میزبان نمایشگاه تذهیب و فوتومدیای «مامک آزرم‌گین» است. این هنرمند در نمایشگاه «فیروزه‌های کویر» 23 اثر تذهیب را با موضوعات فلسفی - عرفانی همراه 9 اثر با تکنیک فوتومدیا که تلفیق عکس و تذهیب است، به تماشا می‌گذارد.

این نمایشگاه از 30 آبان تا پنجم آذرماه در گالری شکوه واقع در بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری، شماره 19 دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 16 تا 20 به این گالری مراجعه کنند.

  • گالری نقش جهان

مهین کاویانی نمایشگاهی از نقاشی‌های خود را که پرتره‌هایی از خودش در آینه هستند، در گالری نقش جهان برگزار می‌کند. نمایشگاه «در آیینه» شامل 13 تابلوی نقاشی است که همه در ابعاد 70×100 سانتی‌متر هستند. این تابلوها پرتره‌های خود هنرمند در آیینه را به‌نمایش می‌گذارند. این کارها با سبک خاص جزء به کل خلق شده‌اند و تکنیک‌شان استفاده از پهنای گرافیت (مغز مداد) در ابعاد مختلف است.

نمایشگاه نقاشی‌های این هنرمند 30 آبان تا 5 آذرماه از ساعت 16 تا 19 در گالری نقش جهان به نشانی خیابان نیاوران (باهنر)، از میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، شماره 9 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

  • گالری بوم

نخستین نمایشگاه گروهی گالری «بوم» با نمایش آثار سه بانوی نقاش برپا می‌شود. بیتا وکیلی، طاهره صمدی طاری و بهار بهبهانی‌زاده هنرمندان حاضر در نمایشگاه «سه نگاه» هستند. در این نمایشگاه ٢٠ تابلوی نقاشی روی دیوار می‌رود؛ آثاری که سه گونه زیبایی‌شناسی و رویکرد اندیشه را پیگیری می‌کنند.

این نمایشگاه ساعت ١٦ جمعه 30 آبان‌ماه در گالری «بوم» واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از نیایش، ارمغان غربی، شماره ١١ آغاز به کار می‌کند و تا ١٢ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

  • گالری شمس

ششمین نمایشگاه کلکسیون پاییزه گالری «شمس» امسال نیز مانند سال‌های گذشته با آثاری از هنرمندان معاصر ایران گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه آثاری از 28 هنرمند در زمینه‌های نقاشی‌، نقاشی‌خط و عکس در معرض نمایش و فروش گذاشته می‌شود.

ششمین نمایشگاه کلکسیون پاییزه گالری «شمس» روز جمعه، 30 آبان‌ماه 1393 ساعت 16 تا 20 در گالری شمس واقع در خیابان فرمانیه،‌ خیابان سعیدی (بین خیابان پاسداران و کامرانیه)، بن‌بست مهمانکده،‌ شماره گشایش می‌یابد و تا 12 آذرماه هر روز به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

  • گالری ایده پارسی

فراز حبیب‌اللهیان مجموعه‌ای از عکس‌های خود را که توجه به مادی‌گرایی و بی‌توجهی به عواطف و احساسات انسانی سوژه‌ی آن‌هاست، در گالری ایده پارسی به نمایش می‌گذارد.

در این نمایشگاه، 16 عکس 70*100 روی دیوار می‌رود. علاوه بر این، یک عکس پانورامایی هم در کارها وجود دارد که با سوژه‌ی نمایشگاه هماهنگ است. این عکس‌ها به موضوع مادی‌گرایی و صنعتی شدن انسان‌ها در عصر حاضر اشاره دارد.

نمایشگاه عکس این هنرمند از 30 آبان تا 5 آذرماه از ساعت 17 تا 20 در گالری «ایده پارسی» به نشانی خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه الله‌وردی آذر، شماره‌ی 28 میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی خواهد بود.

  • گالری ساربان

جدیدترین آثار استاد غلامحسین امیرخانی، هنرمند پیشکسوت خوشنویسی، در گالری ساربان روی دیوار می‌رود. نمایشگاه «خاطره قلم» شامل 35 اثر از جدیدترین آثار استاد امیرخانی است.

افتتاح این نمایشگاه جمعه 30 آبان 1393 ساعت 16 همراه با رونمایی از کتاب «خاطره قلم» دربرگیرنده‌ی جدیدترین آثار این هنرمند در گالری ساربان خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این آثار از 30 آبان‌ماه تا 20 آذرماه هر روز به‌جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، شماره‌ی 8 مراجعه کنند.

  • گالری اثر

تازه‌ترین نمایشگاه آثار آیدین آغداشلو پس از 40 سال در گالری اثر به‌نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه 11 نقاشی و یک مجسمه ارائه شده که آغداشلو بیشتر آن‌ها را برای نمایش روی دیوارهای گالری «اثر» در دو سال اخیر خلق کرده است. بیشترین سهم این نمایشگاه به معروف‌ترین مجموعه آغداشلو یعنی «خاطرات انهدام» اختصاص دارد، به طوری‌ که از میان ١١ نقاشی، ١٠ اثر از همین مجموعه است.

این نمایشگاه از 23 آبان تا ٢١ آذر ماه در نگارخانه «اثر» واقع در خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، روبه‌روی خانه هنرمندان، شماره ١٦ دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ١١ تا ٢٠ و جمعه‌های غیر افتتاحیه ١٦ تا ٢٠ (گالری شنبه‌ها تعطیل است) از این آثار دیدن کنند.

  • خانه هنرمندان ایران

نگارخانه‌های بهار، تابستان و نامی خانه‌ی هنرمندان ایران میزبان نمایشگاه گروهی مجسمه‌سازان با عنوان «عاشورا» (آیینی - مذهبی) هستند. این نمایشگاه از سوی کمیته‌ی نمایشگاهی انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران برگزار می‌شود.

حدود 40 هنرمند در فراخوانی که از سوی این انجمن منتشر شده بود، شرکت کردند و در این نمایشگاه حضور دارند. تمام آثار حاضر در این نمایشگاه، با مضامین مذهبی، آیینی و عاشورایی ساخته شده‌اند.

این نمایشگاه از 17 آبان تا سوم آذرماه هر روز از ساعت 13 تا 20 در نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر میزبان علاقه‌مندان است.

همچنین نمایشگاهی شامل مجسمه‌های حمیدرضا آویشی، هنرمند اهل سیستان و بلوچستان، در نگارخانه‌های خانه‌ی هنرمندان ایران در حال برگزاری است. نگارخانه‌های ممیز، پاییز و زمستان و میرمیران خانه‌ی هنرمندان ایران میزبان مجسمه‌های آویشی هستند.

در این نمایشگاه 60 اثر حجمی در قالب آثار فلز، گچ، چوب و سفال حاصل 10 سال فعالیت آویشی در معرض دید قرار گرفته است. این نمایشگاه تا سوم آذر ماه ادامه دارد.

  • فرهنگسرای نیاوران

هفتمین نمایشگاه «هفت نگاه» به میزبانی هفت گالری و ارائه ٤٠٠ اثر از ٣٥٠ هنرمند در فرهنگسرای نیاوران برپا شده است.

سهراب سپهری، محمد احصایی، آیدین آغداشلو، پرویز تناولی، غلامحسین نامی، ایران درودی، نصرالله افجه‌ای، فریده لاشایی، فرح اصولی، هانیبال الخاص، احمد اسفندیاری، رضا درخشانی، علی‌اکبر صادقی، پروانه اعتمادی، جلال شباهنگی، محمود جوادی‌پور، حسین محجوبی، صداقت جباری، محمدابراهیم جعفری، طاها بهبهانی، رعنا فرنود، شیرین اتحادیه، شهره مهران، ایرج شافعی، رزیتا شرف‌جهان، مهرداد محب‌علی، هومن مرتضوی، علی اصغر معصومی از جمله‌ هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به‌نمایش درآمده است.

«هفت نگاه» از 23 آبان تا هفتم آذرماه هر روز از ساعت ١٠ تا ١٩ (روزهای تعطیل ١٤ تا ١٩) در فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران میزبان علاقه‌مندان است.

  • گالری والی

احمد خلیلی‌فرد در تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی‌های خود در گالری والی، روایات تغزلی و عارفانه‌ی مردم کُرد را به‌نمایش می‌گذارد.

در این نمایشگاه 17 تابلوی نقاشی با تکنیک ترکیبی رنگ روغن و اکریلیک روی بوم روی دیوار می‌رود. این نمایشگاه عنوان خاصی ندارد و در ادامه‌ی سبک کاری خاص این هنرمند است.

نمایشگاه آثار این هنرمند 30 آبان تا 11 آذرماه از ساعت 16 تا 20 در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، بعد از پل کردستان، شماره ۷۲ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. این گالری شنبه‌ها تعطیل است.

  • گالری طراحان آزاد

گالری طراحان آزاد میزبان نقاشی‌های سلمان خوشرو است که انسان را در ابعاد واقعی‌اش نقاشی‌ کرده است. این هنرمند مجموعه‌ای از 12 اثر خود را با عنوان «پروتگونیست» به‌نمایش گذاشته است.

نمایشگاه «پروتگونیست» از 23 آبان تا 14 آذرماه هر روز از ساعت ١٦ تا ٢٠ در نگارخانه طراحان آزاد واقع در میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس، شماره 5 برپاست.

  • پردیس سینما گالری ملت

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های مصطفی دشتی از 19 آبان‌ماه در گالری پردیس ملت برگزار شده است.

دشتی که پیش از این آثارش در نمایشگاه گروهی «بیان و انتزاع» در گالری پردیس سینمایی ملت به‌نمایش درآمد، نمایشگاهی انفرادی از آثار انتزاعی خود را در این گالری برگزار کرده است.

نمایشگاه مصطفی دشتی تا 8 آذرماه هر روز از ساعت 11 تا 21 در گالری ملت واقع در خیابان ولی عصر (عج)، بزرگراه نیایش، روبه‌روی بزرگراه کردستان، پردیس سینما گالری ملت، طبقه منفی دو میزبان علاقه‌مندان است.

  • گالری مینا

علی‌اصغر قره‌باغی پس از 60 سال فعالیت و نقد هنری، نخستین نمایشگاه آثارش را برگزار می‌کند. این نمایشگاه با اصرار دوستان این هنرمند از جمله جواد مجابی و بهزاد شیشه‌گران که در جریان آثار این هنرمند بودند، برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن نمایشگاه «عشق نهانی» از 23 آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 به گالری مینا به نشانی پاسداران، گلستان دوم (شهید فلاح‌زاده)، شماره 120 مراجعه کنند.

کد خبر 278606

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha