باز هم کلاهبرداری و باز هم شرکت‌های غیرمجاز لیزینگ خودرو. این بار جوانی با راه‌اندازی شرکت لیزینگ خودرو ده‌ها نفر را به بهانه فروش اقساطی خودرو فریب داد و از آنها دست‌کم یک و نیم میلیارد تومان کلاهبرداری کرد.

متهم

نخستين شاكي اين شركت قلابي روز 20مهرماه به كلانتري 133شهرزيبا رفت و گفت مدير شركتي به نام سام خودرو كه در روزنامه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي آگهي‌هاي فروش خودرو به شكل اقساطي منتشر كرده بود كلاهبردار از آب در آمده، فراري شده است. علاوه بر اين مرد چند نفر ديگر نيز با اظهارات مشابهي اعلام كردند مدير اين شركت ميليون‌ها تومان از آنها كلاهبرداري كرده و وقتي به دفتر شركت مراجعه كرده‌اند فهميده‌اند آنجا تعطيل شده و او فراري است. بررسي اظهارات شاكيان نشان مي‌داد اين پرونده ابعاد گسترده‌اي دارد به همين دليل پرونده به دستور بازپرس شعبه يازدهم دادسراي ناحيه 5تهران براي رسيدگي دقيق به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ فرستاده شد.

  • جزئيات كلاهبرداري

بررسي‌هاي اوليه حاكي از آن بود مالباختگان از طريق آگهي روزنامه‌ها در دام اين كلاهبردار افتاده‌اند. يكي از آنان گفت: وقتي تبليغات وسيع اين شركت را در سايت‌ها و روزنامه‌ها ديدم به آن اعتماد كردم و بعد از تماس با شماره‌اي كه اعلام شده بود به دفتر آن واقع در بلوار فردوس رفتم. مدير شركت خودش را محمدرضا معرفي كرد و درنهايت 40ميليون تومان پرداخت كردم و قرار شد 6‌ماه بعد خودروي مورد نظرم را تحويل بگيرم اما مدتي بعد وقتي دوباره به آنجا رفتم فهميدم دفتر شركت تخليه و محمد رضا متواري شده است.

هرچند بيشتر شاكيان قصد داشتند از اين شركت خودرو بخرند اما يكي از شاكيان نيز قرار بود 3دستگاه خودروي لوكس به مدير شركت بفروشد اما سرش كلاه رفت. او در اين‌باره به مأموران آگاهي گفت: من هم فريب تبليغات گسترده اين شركت را خوردم. من 3دستگاه خودروي هيونداي سوناتا به ارزش 580ميليون تومان را به مدير شركت تحويل دادم تا آنها را به قيمت مناسب برايم بفروشد اما پس از تنظيم قرارداد مدير شركت خودروها را به مكان نامعلومي منتقل كرد و فراري شد.

  • دستگيري متهم

در جريان تجسس‌هاي افسران آگاهي معلوم شد اين شركت توسط خواهر و برادر متهم ثبت شده است اما آنها از وقوع اين كلاهبرداري‌ها اطلاعي نداشتند. اين موضوع نشان مي‌داد جوان شياد خواهر و برادر خودش را هم فريب داده است. در همين حال بررسي سوابق محمدرضا- 25ساله- نشان مي‌داد او ازجمله مجرمان سابقه داري است كه پيش از اين چند مرتبه به اتهام جعل، كلاهبرداري و استفاده از سند مجعول دستگير شده و آخرين مرتبه نيز با قرار وثيقه آزاد شده است. در چنين شرايطي ردزني‌ها براي دستگيري وي آغاز شد.

چند روز بعد كارآگاهان به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد وي در خانه‌اي در حوالي ميدان راه‌آهن مخفي شده است. به اين ترتيب وي در عملياتي غافلگيركننده دستگير شد. وقتي محمدرضا در اداره چهاردهم پليس آگاهي پشت ميز بازجويي نشست به ده‌ها فقره كلاهبرداري اعتراف كرد و گفت: چون سابقه كيفري داشتم از برادرم خواستم برايم شركت ثبت كند. از طرفي چون شناسنامه خواهرم در اختيارم بود امضاي او را هم جعل كردم و به اين ترتيب 7‌ماه قبل شركت ليزينگ خودرو را ثبت و در اين مدت با آگهي‌هايي كه در روزنامه‌ها منتشر مي‌كردم ده‌ها نفر را فريب دادم و به بهانه فروش خودرو از آنها حدود يك و نيم ميليارد تومان پول گرفتم.

سرهنگ محمدرضا ذاكراستقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف متهم وي هم‌اكنون با صدور قرار قانوني در اختيار اداره چهاردهم پليس آگاهي قرار دارد و از افرادي كه با اين ترفند از سوي شركت سام خودرو طعمه كلاهبرداري قرار گرفته‌اند دعوت مي‌شود براي پيگيري شكايت خود به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

کد خبر 278607

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha