تعدادخریداران سهام در آبان‌ماه امسال ازمرز ۲.۵ میلیون نفر عبور کرد، این خریداران در دومین‌ماه پاییزدرمجموع ۷ هزار میلیارد تومان معادل ۲میلیارد دلار سهام خریدند.

بورس

به گزارش همشهري، پرونده بازارسهام‌درآبان‌ماه‌درشرايطي بسته شدكه نماگر‌هاي بازار سهام با شرايط مطلوبي به‌كار خود پايان دادند. روند رو به رشد بازار سهام پس از 9‌ماه درست از ابتداي پاييز آغاز شد. بازار سهام از دي‌ماه سال‌گذشته تا پايان شهريور‌ماه دست‌كم با 25درصد نزول مواجه شده بود اما از ابتداي پاييز مطابق سنت هر ساله روند صعودي بورس دوباره آغاز شد. بازار سهام عموما در فصل پاييز همزمان با انتشار گزارش 6ماهه شركت‌هاي بورس با رشد مواجه مي‌شود. سهامداران امسال به غيراز تحليل آثار گزارش‌هاي 6ماهه شركت‌هاي بورس در انتظار تعيين تكليف مذاكرات هسته‌اي نيز هستند.

  • وضع معاملات در آبان ماه

اطلاعات آماري آبان‌ماه نشان مي‌دهد تعداد خريداران در بورس تهران در پايان اين‌ماه ازمرز5/2ميليون‌نفرعبوركرده و به 2ميليون و 661هزارنفررسيده است اين به‌دليل اين است كه مشاركت سهامداران از ابتداي پاييز نسبت به ماه‌هاي گذشته بيشتر شده است. افزايش حضورسرمايه‌گذاران در بورس منجر به افزايش جريان نقدينگي در بورس تهران شده و اين موضوع منجر به افزايش ارزش معاملات بورس شده است،

به‌طوري كه ارزش روزانه معاملات بورس از 100ميليارد تومان به روزانه 250ميليارد تومان رسيده است. اطلاعات آماري همچنين نشان مي‌دهد سهامداران در آبان امسال در مجموع 7هزار ميليارد تومان سهام معادل 2ميليارد دلار در بورس و فرابورس دادوستد كرده‌اند. مجموع كل معاملات انجام شده در بازار سهام از ابتداي سال تاكنون 63.5 هزار ميليارد تومان معادل 20ميليارد دلار است كه از اين ميزان 40هزار ميليارد تومان به معاملات انجام‌شده در بورس و 23هزارو500ميليارد تومان به فرابورس اختصاص دارد.

کد خبر 278615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha