همشهری آنلاین: رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بدون تفکر بسیجی پیشرفتی حاصل نمی شود، گفت: همه مولفه های قدرت نظام جمهوری اسلامی، تفکر بسیجی دارد.

سیدحسن فیروزآبادی

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سرلشکر بسیجی «سیدحسن فیروزآبادی» روز شنبه در نخستین جشنواره سراسری مالک اشتر بسیج که در مجتمع 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، افزود: یک روز گفتند تفکر بسیج را معنا کنید و امام راحل فرمودند که جوانان عزیز این تفکر بسیجی را حفظ کنید و امروز رهبر بسیجیان، بسیاری از پیشرفت های کشور را مرهون تفکر بسیجی می داند.

وی، حضرت علی(ع) را بسیجی واقعی خواند و گفت: بسیجی یعنی علی(ع) که همه زندگی خود را وقف اسلام کرد و این بالاترین، دقیق ترین و عمیق ترین تعریف بسیجی است.

سرلشکر فیروزآبادی، «حیدر» را مهمترین ویژگی حضرت علی(ع) عنوان کرد و گفت: وقتی رسول خدا(ص) در کوچه های مکه مورد اذیت و آزار کودکان قرار می گرفت، حضرت علی(ع) کودکان را پراکنده می کرد و آنها در حالیکه می گفتند، «حیدر» آمد»، به خانه های خود می رفتند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بندی از دعای عهد افزود: با توجه به این دعا اینکه اعوان و انصار باشیم یکی است و این که «ذابین عنه» یعنی سینه سپر کن، فحش خور و کتک خور امام باشیم چیز دیگری است و بسیجیان نسبت به امامشان «ذابین عنه» هستند.

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: همه هیچ هستیم اما در بسیج با امامت و ولایت، همیشه افضل هستیم.

وی ادامه داد: پنج میلیارد مردم جهان با یک اولی الامر، حکومت جهانی اسلام می شوند و ما امروز صفرهای جلوی «سیدعلی» هستیم و فردا جهانیان صفرهای جلوی مهدی موعود(عج) هستند.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه نقطه «ب» زیر واژه بسیج همه تعابیر «ب» زیر «بسم الله» را دارا است، گفت: 300 هزار شهید، 600 هزار جانباز، یکصد هزار خدمتگزار بهداشتی و درمانی و کل ملت ایران در نقطه «ب» بسیج است.

وی به تعریف واژه بسیج از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: بسیج یعنی ایمان عمیق و تلاش مضاعف، گذشت و ایثار در برابر دوست و ایستادگی و مقاومت شجاعانه و خستگی ناپذیر در برابر دشمن.

کد خبر 278730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha