دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیستم‌عامل اندروید ۵.۰ که به آبنبات‌چوبی شهرت یافته و با هدف یکپارچه‌سازی دستگاه‌های اندرویدی و ایجاد انعطاف‌پذیری بالا عرضه شده‌، از سوی کاربران زیادی مورد انتقاد قرار گرفته‌است.

براساس گزارش ميل‌آنلاين، كاربراني كه پس از عرضه نسخه جديد اندرويد آن را به سرعت دانلود كرده و سيستم عامل دستگاه‌هاي خود را به‌روزرساني كرده‌اند به ديگران توصيه مي‌كنند از به‌روزرساني اندرويد خود پرهيز كنند زيرا به گفته آنها اين نسخه از اندرويد سرعت دستگاه را پايين آورده و حتي تعدادي از اپليكيشن‌ها را از كار انداخته و يا حذف كرده‌است.

اندرويد آبنبات‌چوبي گوگل با ظاهري متفاوت و جديد ماه گذشته با نقدهاي مثبت عرضه شد،‌ با اين توضيح كه اين نسخه براي استفاده در دستگاه‌هاي مختلف طراحي شده و مي‌توان از آن براي تلويزيون‌هاي هوشمند، ساعت‌هاي هوشمند و خودروها نيز استفاده كرد.

اما از آن زمان تاكنون كاربراني كه از اين نسخه استفاده كرده‌اند، با تشكيل انجمن‌‌هايي به گلايه از اين سيستم‌عامل جديد پرداخته‌اند و مي‌گويند باعث ازكار افتادن دستگاه‌هاي هوشمند مي‌شود.

نسخه جديد به‌ويژه براي كاربراني كه مالك محصولات نكسوس هستند، از جمله فبلت نكسوس 6 و تبلت نكسوس 9 كه به همراه آبنبات‌چوبي رونمايي شدند، مشكل‌آفرين شده‌است.

بسياري از كاربران از اختلال در اتصال به واي‌فاي و بي‌كيفيت بودن صداگلايه مي‌كنند،‌درحالي‌كه مشخص شده اپليكيشن‌هايي كه با استفاده از ابزار ادوبي اير ساخته شده‌اند نيز پس از به‌روزرساني سيستم‌عامل جديد از روي دستگاه‌ها حذف شده‌اند. تعدادي از كاربران نيز پس از دانلود نسخه جديد نسبت به بي‌مصرف شدن دستگاه‌هاي خود اعتراض كرده‌اند.

شركت ادوبي مسئوليت بروز اين نقص را بر دوش شركت گوگل گذاشته و مي‌گويد تا 18 نوامبر 2014 از وجود چنين نقصي آگاه نبوده‌است و در راستاي برطرف‌سازي آن هيچ همكاري با گوگل ندارد؛ اما اين شركت خود به صورت مجزا در تلاش است تا نقص ايجاد شده را برطرف سازد.

کد خبر 278962

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha