مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان تاکسیرانی در راستای اجرای برنامه های کاهش آلودگی هوای شهرداری تهران طرح تعویض رایگان ۱۵ هزار کاتالیست تاکسی های تهران را اجرا می‌کند.

تاکسی

به گزارش ايسنا، میثم مظفر از اجرای طرح تعویض رایگان 15 هزار کاتالیست تاکسی خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار طرح تعویض کاتالیست‌های تاکسی بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به طور کامل به سازمان واگذار شده است و در اجرای این طرح نمایندگی های مجاز خودروساز، سازمان حمل و نقل و ترافیک و همچنین شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به عنوان ناظر عالی پروژه تعویض کاتالیست‌ها مشارکت دارند.

مظفر با اشاره به اختصاص 5 مرکز برای تعویض رایگان کاتالیست ها در نقاط مختلف شهر برای دسترسی آسان تر تاکسیرانان افزود: با توجه به مشکلاتی که سال های گذشته برای تاکسیرانان وجود داشت امسال تمهیداتی در نظر گرفته شده که تمامی مراحل تعویض، معاینه فنی ، نظارت و بررسی استانداردها در یک محل و در مدت زمان تخمینی یک ساعت صورت می گیرد.

وی از تعویض رایگان کاتالیست 920 تاکسی پراید از ابتدای سال جاری تا کنون گفت: به طور متوسط کاتالیست هایی که در این طرح بر روی تاکسی ها نصب می شود بین 60 تا 80 هزار کیلومتر کار می کنند که برای تاکسی های تهران به طور تقریبی شامل 12 ماه می شود و در صورتی که خودروها دچار مشکلات فنی خاصی نشوند تا یکسال اینده کاتالیست ها کار تصفیه خروجی اگزوزها را انجام می دهد.

مظفر از آماده سازی 5 هزار قطعه کاتالیست متناسب با استانداردهای روز دنیا خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار تاکسیرانان با توجه به اطلاعاتی که سازمان در سامانه سیما تاکسی از آنها دارد- نشانی محل سکونت و منطقه ارائه خدمات- پیامک هایی را برای آنها ارسال و برای تعویض رایگان کاتالیست ها به نزدیک ترین نمایندگی پیش بینی شده دعوت می شوند.

به گفته ی وی طرح تعویض کاتالیست رایگان برای تاکسی های سمند و پژو با اولویت سالهای تولید 88 تا 90 صورت می گیرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان تاکسیرانی، در حال حاضر مراحل تعویض و نصب کاتالیست به طور آزاد بین 600 تا 700 هزار تومان هزینه می برد که با توجه به اهتمام شهرداری تهران برای اجرای برنامه های کاهش آلودگی هوا هزینه‌ها برای تاکسی های تهران که شامل طرح می شوند، رایگان است.

کد خبر 278979

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha