بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که قاتل معلم فیزیک دبیرستان حافظیه بروجرد دچار مشکلات روانی بوده و پیش از ارتکاب جنایت، خانواده‌اش برای او وقت روانپزشک گرفته بودند.

مراسم معلم

با گذشت 4روز از جنايت هولناكي كه در دبيرستان حافظيه شهرستان بروجرد رخ داد، جزئيات تازه‌اي از انگيزه‌ احتمالي نوجوان مهاجم به‌دست آمده است. بررسي‌هاي پليس نشان مي‌دهد كه اين پسر نوجوان دچار مشكلات روحي و رواني و حتي قرار بوده در روز حادثه به يك روانپزشك مراجعه كند.

سرهنگ دالوند، رئيس پليس آگاهي استان لرستان كه خود براي بررسي اين پرونده راهي شهرستان بروجرد شده، مي‌گويد: طبق اطلاعاتي كه تا حالا به‌دست آورده‌ايم، عامل اين جنايت هيچ مشكلي با دبير فيزيك نداشته است. او ادامه مي‌دهد: بررسي‌ها حاكي از آن است كه اين پسر نوجوان از حدود 6‌ماه قبل دچار مشكلات روحي و رواني شده بود؛ طوري كه گاهي با خودش حرف مي‌زد و گاهي نيز پرخاشگري مي‌كرد. والدين او كه نگران حالش بودند براي درمان وي چاره‌جويي كرده بودند تا اينكه از طريق دوستانشان با يك دعانويس كه در محدوده شهرستان نهاوند فعاليت مي‌كرد آشنا شده و براي بردن پسرشان نزد او وقت گرفته بودند.

رئيس پليس آگاهي استان لرستان مي‌گويد: روزي كه اين حادثه رخ داد، همان روزي بود كه قرار بود خانواده نوجوان جنايتكار او را نزد مرد دعانويس ببرند. آنها از حدود ساعت 5صبح به طرف نهاوند راه افتاده و در نهايت مرد دعانويس پس از ديدن پسرشان، برايش دعا نوشته بود. با اين حال خانواده وي اين اقدامات را كافي نمي‌دانستند و به همين دليل زماني كه از نهاوند به بروجرد برگشتند از يك روانپزشك وقت گرفته بودند تا پسرشان را براي درمان نزد او ببرند.

وي ادامه مي‌دهد: از آنجا كه در آن زمان امتحانات ميان‌ترم دانش‌آموزان به پايان رسيده و كارنامه آنها توزيع مي‌شد، خانواده اين پسر تصميم گرفتند تا قبل از رسيدن نوبت ويزيت روانپزشك، سري به مدرسه او بزنند تا هم كارنامه‌اش را بگيرند و هم به مسئولان مدرسه اطلاع دهند كه پسرشان آن روز نمي‌تواند سر كلاس درس حاضر شود.

به اين ترتيب پدر و پسر وارد دبيرستان شدند و يكراست به دفتر رفتند. پس از اينكه كارنامه ميان‌ترم در اختيارشان قرار گرفت، از آنجا كه نمرات پسر نوجوان پايين بود، از آنها خواسته مي‌شود كه سري به مشاور بزنند. اتاق مشاور دبيرستان روبه‌روي همان كلاسي بود كه پسر نوجوان در آن درس مي‌خواند.

وقتي پدر او وارد اتاق مشاور شد، وي نيز به سمت كلاس رفت و بعد از باز كردن در كلاس، با چاقوي آشپزخانه كه در جيبش بود به سمت معلم فيزيك حمله‌ور شد و چند ضربه به گردن و بدن او وارد كرد و پس از آن نيز پا به فرار گذاشت. به‌دنبال اين حادثه معلم 38ساله كه محسن خشخاشي نام دارد و پدر 2فرزند است، به بيمارستان انتقال يافت اما شدت خونريزي او به حدي بود كه روي تخت بيمارستان جانش را از دست داد.

به گفته سرهنگ دالوند، هم‌اكنون تحقيقات پليس براي دستگيري عامل قتل معلم بي‌گناه همچنان ادامه دارد و اين در حالي است كه حتي خانواده‌ قاتل نيز مي‌خواهند وي هر چه زودتر خودش را تسليم كند.اظهارات رئيس پليس آگاهي استان لرستان در حالي بيان مي‌شود كه طبق گفته دوستان معلم فيزيك، وي مرد خوش‌اخلاق و دلسوزي بود كه هميشه آموزش و يادگيري دانش‌آموزان برايش اهميت بسيار زيادي داشت. او هيچگاه با ضارب و ديگر دانش‌آموزان دچار اختلاف و مشاجره نبوده و همه دانش‌آموزانش اين روزها در غم از دست دادن او عزادارند.

کد خبر 279010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha