مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰
۰ نفر

مدیران کل محیط‌زیست استان‌های تهران، قزوین و البرز بر لزوم توسعه خطوط معاینه فنی وسایل نقلیه براساس الگوی پایتخت تأکید کردند.

معاینه فنی خودرو

محمد هادي حيدرزاده مديركل محيط‌زيست استان تهران در بازديد از مركز تحقيقات و آلايندگي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران با بيان اينكه در حال حاضر راهبري تمامي مراكز معاينه فني تهران از سوي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران انجام مي‌پذيرد ابراز اميدواري كرد كه به‌زودي با همكاري شهرداري تهران و از طريق شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر از ظرفيت مراكز معاينه فني براي مميزي جايگاه‌هاي CNG و معاينه فني و دقيق خودروهاي CNGسوز استفاده شود كه در اين صورت از بسياري از حوادث تلخ پيشگيري خواهد شد. وي ادامه داد:

يكي ديگر از مشكلات موجود در كشور بحث موتورهاي ديزل است كه تنها مركزي كه ظرفيت تست آنها را دارد مركز تحقيقات و آلايندگي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران است اما به‌نظر مي‌رسد تا حدودي كم تحركي دستگاه‌هاي دولتي و جدي نگرفتن اين مركز باعث شده كه ما امروز با صف خودروهاي در حال تست مواجه نباشيم. وي ابراز اميدواري كرد كه بتوان اين بحث را در كارگروه ملي آلودگي هوا عنوان كرده و به سرانجام رساند.

صدرالدين عليپور مديركل محيط‌زيست استان قزوين نيز با اشاره به اينكه شركت بازرسي در زمينه معاينه فني منابع ثابت رقيبي ندارد، خاطرنشان كرد: اين شركت به راحتي مي‌تواند به‌عنوان يك نهاد كنترل‌كننده در بحث معاينه فني منابع ثابت كشور نيز ورود كند. وي تأكيد كرد: پتانسيل موجود بسيار مناسب است و ما نيز در شناسانده شدن هر چه بيشتر آن و استفاده از اين پتانسيل كه هم علمي است و هم اجرايي تمام سعي خود را خواهيم كرد.

همچنين حسين محمدي مديركل محيط‌زيست استان البرز با اشاره به برنامه جامع كاهش آلودگي كلانشهرها، ابراز داشت: خوشبختانه خيلي از وظايف اين برنامه به‌عهده شهرداري‌ها گذاشته شده است مانند بحث كاتاليست، صافي خودرو و بهينه‌سازي‌ مصرف سوخت در دستگاه‌هاي اداري و از آنجايي كه ممكن است شهرداري تخصص لازم را براي مديريت اين وظايف نداشته باشد شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران مي‌تواند به شهرداري در اين زمينه كمك كند.

در پايان اشكان گلپايگاني مديرعامل شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران اعلام آمادگي كرد كه به‌عنوان بازوي اجرايي بازرسي ارگا‌ن‌هاي حاكميتي و شهرداري‌ها بتواند معاينه فني را در كشور گسترش دهد.به گفته وي، به‌زودي قانون معاينه فني اصلاح شده و با ايجاد بانك اطلاعاتي، خودروهاي فاقد معاينه فني به‌صورت مكانيزه شناسايي مي‌شوند و قانون در مورد آنها اعمال خواهد شد. وي ادامه داد: با تجربه موفقي كه طي ساليان اخير از راهبري مراكز معاينه فني تهران كسب كرده‌ايم آمادگي خود را براي راهبري مراكز معاينه فني كل كشور اعلام مي‌داريم.

کد خبر 279161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha