ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون قضایی مجلس درخصوص ۲تبصره مربوط به ممنوعیت حمل سلاح سرد که در کمیسیون قضایی مجلس تصویب شده به همشهری گفت:‌این مورد جزو موارد دوفوریتی نیست که به سرعت در صحن مجلس درباره‌اش بحث و بررسی شود، ولی از مواردی است که برای بررسی در صحن مجلس در نوبت قرار گرفته است.

سلاح سرد

به گفته وي استفاده از سلاح سرد در منازعات، تجاوزات به عنف و درگيري‌هايي كه منجر به قتل مي‌شود باعث شده امسال در تهران بيش از 66كشته به وسيله سلاح سرد داشته باشيم كه واكنش جامعه را نسبت به اين موضوع برانگيخته است.

ابوترابي با پيش‌بيني اينكه اين طرح در صحن مجلس رأي بالايي را خواهد آورد و به تصويب نمايندگان نيز مي‌رسد، افزود: اين دو تبصره به ماده 917قانون مجازات اسلامي اضافه و عنوان شده كه هر فردي به وسيله چاقو يا هر نوع سلاح ديگري تظاهر يا قدرت نمايي كند يا آن را وسيله‌اي براي مزاحمت يا اخاذي و تهديد افراد قرار دهد يا با فردي گلاويز شده درصورتي كه از مصاديق محارب نباشد به حبس از 6‌ماه تا 2سال و تا 74ضربه شلاق محكوم خواهد شد و چنانچه محارب شناخته شود محكوم به حد خواهد شد. ابوترابي درخصوص افرادي كه شغل آنها چاقو‌سازي‌ است، نيز گفت: مسلما اين افراد اگر چاقوهاي غيرمتعارف توليد نكنند مي‌توانند به شغل خود ادامه دهند، اما نيروي انتظامي پس از تصويب نهايي اين تبصره‌ها در مجلس، براساس قانون با فروشندگان و توليد‌كنندگان انواع سلاح‌هاي سرد اعم از چاقوهاي غيرمتعارف، پنجه‌بوكس، قمه، شوكر، اسپري‌هاي فلفل و... به‌شدت برخورد خواهد كرد.

موضوع بررسي ممنوعيت حمل سلاح سرد در صحن مجلس كه 2تبصره آن به تصويب كميسيون قضايي مجلس رسيده به‌علت بررسي لايحه بودجه در مجلس شوراي اسلامي به آينده‌اي نزديك موكول شده است. استفاده از سلاح سرد در نزاع‌ها و در‌گيري‌ها باعث از‌دست دادن جان 66تهراني در سال گذشته شده است‌. حالا مردم نسبت به اين مسئله حساس‌شده ‌و خواستار اقدام سريع نمايندگان مردم د رخانه ملت درخصوص اين موضوع هستند.

لزوم ممنوعيت حمل سلاح سرد در مدارس

همزمان رئيس اتحاديه سراسري كانون‌هاي وكلاي دادگستري ايران نيز با اشاره به قتل يك معلم توسط يك دانش‌آموز در بروجرد به وسيله سلاح سرد گفت:‌موضوع منع حمل سلاح سرد در مدارس بايد به‌صورت فوري مورد توجه قرار گيرد. به گفته بهمن كشاورز، چنين رويدادي از يك سو حكايت از تنزل اخلاق عمومي دارد و از ديگر سو نشان مي‌دهد متأسفانه توسل به خشونت با درجات مختلف مي‌رود كه راه‌حل انتخابي براي اغلب مسائل شود. اين وكيل پايه يك دادگستري با بيان اينكه اگر حمل اسلحه سرد به‌طور جدي كنترل نشود، هشدار داد: چنين وضعيتي منتهي به ضايعات بزرگ و شايد تبديل به نوعي فرهنگ مخرب شود.

کد خبر 279175

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha