همشهری آنلاین: آتش خشم معترضان به حکم دادگاهی در آمریکا برای تبرئه یک افسر پلیس سفید پوست عامل قتل نوجوان سیاهپوست آمریکایی در شهر فرگوسن، به خارج از مرزهای این کشور کشیده شد.

دامنه اعتراضات فرگوسن به خارج از مرزهای آمریکا کشیده شد

به گزارش ايرنا، سی.ان.ان روز چهارشنبه طی گزارشی با اشاره به توجه جهانیان به وقایع فرگوسن به عنوان یک معضل آشکار تبعیض نژادی اعلام کرد:هم اکنون بر شمار معترضان این حکم در اطراف سفارت آمریکا در لندن افزوده شده است.

به گزارش سی.ان.ان، کشته شدن رنگین پوستان و سیاه پوستان به دست نیروهای پلیس در انگلیس نیز دارای سابقه است و این امر واکنش هایی را در جامعه انگلیس در ارتباط با وقایع فرگوسن به همراه داشته است.

سی.ان.ان افزوده است: قرار است اعتراضاتی درباره تبیعض نژادی و کشته شدن رنگین پوستان به دست نیروهای پلیس سفید پوست در لندن برگزار شود.

مجری شبکه سی.ان.ان در لندن با اشاره به صفحه اول نشریه انگلیسی 'ایندیپندنت' گفت ،'مایکل براون' بدان جهت به دست پلیس سفید پوست کشته شد که سیاه پوست بود.

گفتنی است کرامپ بنیامین وکیل خانواده براون، نوجوان سیاهپوست کشته شده در فرگوسن در یک کنفرانس خبری و در اعتراض به حکم داگاه به صراحت گفت: در ایالت های مختلف آمریکا ،جوانان و پسران رنگین پوست به ضرب گلوله نیروهای پلیس کشته می شوند.

شبکه تلویزیونی فرانس 24 نیز امروز در گزارشی ویژه و با نشان دادن ناامنی فراگیر حاصل از بی اعتمادی به نیروهای پلیس، عنوان کرد فروش اسلحه طی دوهفته اخیر در بخش هایی از آمریکا سیر صعودی پیدا کرده و به 200 درصد رسیده است.

هیات عالی منصفه آمریکا پلیسی را که با شلیک گلوله یک نوجوان سیاهپوست را در شهر فرگوسن به قتل رسانده بود، مقصر ندانست و این امر موجب تظاهرات مردمی گسترده ای در 120 شهر مختلف این کشور از جمله سیاتل، نیویورک، واشنگتن و لس آنجلس شد.

'دارن ویلسون' افسر سفیدپوست پلیس در نهم اوت گذشته (18 مرداد) مایکل براون نوجوان 18 ساله سیاهپوست آمریکایی را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود.

کد خبر 279249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha