همشهری آنلاین: فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش مسئولیت حراست از تمام مناطق دریایی تحت حاکمیت ایران در دریای خزر را بر عهده نیروی دریایی دانست و گفت: نیروی دریایی برای انجام ماموریت‌های خود در دریای خزر حضور مقتدرانه دارد.

افشین رضایی‌حداد

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر دریادار افشین رضایی‌حداد فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران به مناسبت هفتم آذر سالروز حماسه‌آفرینی ناو موشک‌انداز «پیکان» و عملیات مروارید، با تشریح این حماسه اظهار کرد: هفتم آذر تبلور ایثار و جانفشانی‌های پرسنل قهرمان و جان بر کف نیروی دریایی در برقراری ثبات و امنیت در آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان است.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس حماسه‌های بزرگی آفریده است، تصریح کرد: دشمن بعثی با بسیج کامل نیروی دریای و هوایی خود از پایانه‌های صدور نفت «البکر» و «الامیه» مراقبت می‌کرد.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی در ششم آذر 59 به این سکوها حمله‌ور شد و با همکاری تیزپروازان نیروی هوایی ارتش ضربات کوبنده بر پیکره نیروی دریایی و هوایی دشمن وارد کردند.

به گفته وی، نیروی دریایی ایران بیش از دو سوم این پایانه‌ها را منهدم کرد و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را بر مرتفع‌ترین دکل این پایانه‌ها به اهتزاز در آورد.

رضایی حداد خاطرنشان کرد: این نبرد چنان در روحیه نیروی دریایی دشمن اثر گذاشت که تا پایان جنگ، حرکت چندان مهمی در دریا از آنها مشاهده نشد.

وی، مسئولیت حراست از تمام مناطق دریایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر را بر عهده نیروی دریایی اعلام کرد و یادآور شد: نیروی دریایی در راستای انجام ماموریت‌های خود و دفاع از کیان مرزهای آبی کشور در دریای خزر حضور مقتدرانه‌ای دارد.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش، تعامل نیروی دریایی با کشورهای همسایه را بسیار خوب توصیف کرد و متذکر شد: دریای خزر یک منطقه دریای منحصر به‌فرد بوده و قابلیت‌های بسیار بالایی دارد.

وی از احداث یک بیمارستان در انزلی که به زودی افتتاح می‌شود، خبر داد.

کد خبر 279250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha