همشهری آنلاین: تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج و معاونت گردشگری کشور در آینده نزدیک امضا می‌شود.

 یعقوب سلیمانی

به گزارش ایسنا، سردار یعقوب سلیمانی رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج در جلسه هم‌اندیشی گردشگری که با حضور مرتضی رحمانی موحد (معاون گردشگری) سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در سازمان اردویی راهیان نور بسیج به منظور رسیدن به یک تفاهم‌نامه مشترک برگزار شد، ضمن اعلام این خبر،برای توسعه گردشگری در کشور اعلام آمادگی کرد.

وی اظهار کرد:امسال برای نخستین بار مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور میزبان 22 ملیت از جهان بود که این کار یکی از اقدامات ما در توسعه گردشگری و میزبانی از گردشگران خارجی بوده است. این گردشگری علاقه زیادی به بازدید از مناطق جنگی و آثار به جا مانده از وقایع هشت سال دفاع مقدس داشتند و در طول سفرشان به این مناطق، تحت تاثیر معنویت سرزمین‌های نور قرار گرفته بودند.

سردار سلیمانی همچنین با اشاره به تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین سازمان بسیج گفت:وضوع ساماندهی زائران اربعین حسینی یکی از دغدغه‌های رهبرمعظم انقلاب اسلامی بود، چرا که هر سال تعداد زیادی از زائران کربلا برای شرکت در مراسم اربعین حسینی خودشان را به حرم مطهرامام حسین(ع) می‌رسانند و نیاز بود که این کار ساماندهی بیشتری داشته باشد.

وی اضافه کرد: سال گذشته کشور عراق میزبان500 هزار زائر در مراسم اربعین حسینی بود که 206 هزار زائر از مرز مهران، 80 هزار زائر از مرز چزابه و 140 هزار زائر از مرز شلمچه و بقیه از راه هوایی وارد عراق شده بودند اما امسال با تشکیل قرارگاه‌های اربعین در این مرزها موجب تسهیل در عبور و مرور زائران حسینی را فراهم خواهیم کرد و افزایش واگن‌های قطار یکی از مهمترین برنامه‌های ما در توسعه حمل و نقل در عرصه گر دشگری است.

سردار سلیمانی مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج تاکید کرد: با پیشرفت علوم و نیازهای انسان مسلم است که گردشگری هم پیشرفت کرده و همه آن را به عنوان یک علم می‌شناسند و

سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج بستر و پتانسل خوبی را برای توسعه گردشگری دارد و امیدوارم با تعاملی که با معاونت گردشگری کشور برگزار کرده ایم، موجب رشد و ترقی در این عرصه شویم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه راهیان نور دریایی مهمترین عامل برای زنده کردن یاد شهدا و دلاوری‌های رزمندگان در دریاست، اظهار کرد: بعد از تشکیل راهیان نور دریایی در خلیج فارس، مردم بوشهر برای بازدید از این مکان اعزام شدند و با شنیدن روایتگری‌ها، با مجاهدت‌ها و دلاوری‌های رزمندگانمان در دریا بیشتر آشنا شدند.

وی گفت:همانطور که در راهیان نور جنوب، غرب و شمال غرب کشور شاهد تعالی هستیم، شاهد افزایش کممی و کیفی در راهیان نور دریایی هم هستیم که همین امر موجب جذب گردشگری خارجی و داخلی می‌شود.

کد خبر 279258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha