همشهری آنلاین: نامزدهای سی‌امین دوره اهدای جوایز اسپیریت که به فیلم‌های مستقل با هزینه ساخت پایین تعلق می‌گیرد، معرفی شدند.

جایزه اسپریت

به گزارش مهر؛‌ به نقل از هالیوود ریپورتر، جوایز فیلم ایندیپندنت اسپیریت هر سال روز بیست و یکم ماه فوریه به فیلم‌های آمریکایی اهدا می‌شوند که بودجه ساخت حدود 20 میلیون دلار یا کمتر دارند.

با معرفی نامزدهای دریافت سی‌امین جوایز مراسم اسپیریت، فیلم مستقل «پرنده باز» که داستانش درباره یک ستاره سابق فیلم‌های استودیویی است با دریافت شش نامزدی در صدر قرار دارد و فیلم‌های داغ مستقل دیگر از جمله «كودكی»، «Nightcrawler» و «سلما» هر یک با پنج نامزدی بعد از آن قرار دارند. با این حال بعضی از مدعیان بزرگ به طور کل کنار گذاشته شدند.

نامزدهای دریافت جایزه اسپیریت توسط سه کمیته مختلف انتخاب می‌شوند که از اعضای مختلف جامعه فیلمسازی مستقل تشکیل می‌شود: منتقدان فیلم، بازیگران، تهیه‌کنندگان، کارگردانان، نویسندگان، فیلمبرداران، نامزدها و برندگان گذشته و همچنین اعضای هیات مدیران فیلم ایندیپندنت؛ یک نفر برای فیلم‌های روایتی آمریکایی، یک نفر برای فیلم‌های مستند و یک نفر هم برای فیلم‌های روایتی بین‌المللی.

هویت‌های این افراد به طور عمومی اعلام نمی‌شود، بنابراین مشخص نیست که چند نفر عضو این کمیته‌های انتخابی هستند و یا اینکه چند نفر از آن‌ها عضو آکادمی نیز هستند. با وجود اینکه معلوم نیست نامزدهای انتخابی دیدگاه‌های چه کسانی را نشان می‌دهند، مسلم است که تاثیر آن‌ها روش انتخاب اعضای کامل فیلم ایندیپندنت و آی‌اف‌سی را تعیین می‌کند که می‌توانند برای انتخاب برندگان رای دهند.

جوایز اسپیریت مدت زیادی بود که تنها به عنوان یک علاقه معمولی مطرح بود؛ بهانه‌ای برای اینکه بتوان روز قبل از اعلام جوایز اسکار در یک چادر کنار ساحل سانتا مونیکا نشست و لذت برد. اما مدتی است كه دیگر اینطور نیست، چون طی چهار سال اخیر فیلم‌های «آرتیست» سال 2011 و «12 سال بردگی» که توسط اسپیریت به عنوان برنده شناخته شدند، همچنین موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم اسکار نیز شدند. علاوه بر این سال گذشته تمامی برندگان چهار جایزه بازیگری و همچنین جوایز فیلمنامه‌نویسی و مستندسازی اسپیریت و اسکار مشترک بودند.

به این ترتیب فیلم «كودكی» اكنون بیشترین امید را دارد و از بسیاری از جهات بزرگترین پیروزی فیلمسازی مستقل سال بوده است. این فیلم که توسط کمپانی کوچک آی‌اف‌سی فیلمز طی 12 سال سرمایه ساخت خود را دریافت کرده، موفق به دریافت تقریبا تمام جوایز و نامزدی‌هایی که می‌خواست شده است. از بازیگران این فیلم می‌توان به اتان هاوک و پاتریشیا آرکت اشاره کرد که هر دو نامزد دریافت جایزه اسپیریت شده‌اند. تنها بخش‌های این فیلم که موفق به دریافت نامزدی نشدند بازیگر نقش اول آن یعنی الار کولترین تازه‌کار و فیلمنامه آن که توسط ریچارد لینکلیتر نوشته شده است، بودند.

کد خبر 279273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha