پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پارلمان اروپا پنجشنبه ششم آذر (۲۷ نوامبر ۲۰۱۴) طرحی را به تصویب رساند که شرکت‌های بزرگ اینترنتی از جمله شرکت آمریکایی گوگل را موظف می‌کند فعالیت‌های مربوط به سرویس جستجویش را از دیگر فعالیت‌ها، به ویژه فعالیت‌های تجاری آن، جدا کند.

google eu

این کار با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان در بازارهای دیجیتالی، و به منظور حصول اطمینان از رفتار منصفانه شرکت‌های بزرگ اینترنتی در قبال تمام کاربران حقیقی و حقوقی اینترنت در اروپا انجام می‌شود.

يورونيوز مي‌گويد اگرچه این مصوبۀ پارلمان اروپا به خودی خود هیچ الزامی را ایجاد نمی‌کند اما پارلمان قصد دارد برای الزام آور کردن آن، بر کمیسیون اروپا فشار وارد کند. پارلمان قصد دارد با این روش، نگرانی خود را نسبت به سلطه رو به رشد شرکت‌های آمریکایی بر اینترنت در اروپا اعلام کند و کمیسیون را تشویق کند که وارد عمل شود.

طی سال‌های اخیر، نهادهای اروپایی به کرات شرکت گوگل را با موضوعات متعددی از جمله حفظ حریم خصوصی افراد در اینترنت به چالش کشیده‌اند.

اکنون مدافعان حریم خصوصی در اروپا می‌خواهند که موتورهای بزرگ جستجوی اینترنتی مانند گوگل یا بینگ (متعلق به شرکت مایکروسافت) نتایج جستجوها را نه تنها در اروپا بلکه در بعدی جهانی پاکسازی کنند. این خواسته پس از آن مطرح شد که مردم پس از رای دادگاه اتحادیه اروپا، خواهان اعمال «حق فراموش شدن» درباره داده‌های شخصی شان شدند.

دیده‌بانان حفظ حریم خصوصی در اتحادیه اروپا روز چهارشنبه روی دستورالعملی به توافق رسیدند که به آنها کمک می‌کند حکم دادگاه عالی اروپا را اجرا کنند، و مردم این حق را داشته باشند که از موتورهای جستجو بخواهند که اطلاعات شخصی را که ناقص یا نامرتبط محسوب می‌شود و دیگر موضوعیت ندارد، از محتوای موتورهای جستجو حذف کنند.

شرکت گوگل، تصفیه اطلاعات در دامنه‌های اروپایی موتورهای جستجویش مانند google.de در آلمان یا google.fr را آغاز کرده است اما ایزابل فلک پیرروتن، رییس دیده بان حریم خصوصی در فرانسه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که از لحاظ تجزیه و تحلیل‌های قانونی و فنی، این تصفیه اطلاعات باید در دامنه "com." نیز انجام شود. گوگل پیش از این اعلام کرده بود که معتقد است نتایج جستجوها تنها باید از دامنه‌های اروپایی‌اش حذف شود

کد خبر 279318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha