همشهری آنلاین: فیلیپ هیوز بازیکن استرالیایی کریکت رو پنجشنبه ۲۷ نوامبر چند هفته مانده به بیست و شش سالگی‌اش پس از برخورد توپ به بخشی از گردنش که با کلاهخود پوشیده نشده بود، در بیمارستانی در سیدنی استرالیا درگذشت. اصابت توپ به او در روز شنبه در میدان کریکت سیدنی باعث خونریزی مغزی او شده بود.

hughes

به گفته دکتر پیتر برانکر، پزشک تیم استرالیا، برخورد توپ باعث آسیب دیدن گردن هیوز و به دنبال آن خونریزی مغزی شده بود.

او گفت: «این عارضه بسیار نادر است. این عارضه گسیختگی دیواره شریان مهره‌ای (vertebral artery dissection) نام دارد که به خونریزی زیرعنکبوتیه‌ای در مغز می‌انجامد، و تا به حال فقط ۱۰۰ مورد آن گزارش شده است. و در میان این موارد فقط یک مورد مربوط به توپ کریکت بوده است.»

او افزود: «درست است که یقینا لازم است همه شیوه‌‌ها و تجهیزات را بازبینی کنیم، اما باید توجه داشت که این مورد یک جراحت بسیار نادر است.»

به گفته برانکر برخورد توپ با کنار گردن هیوز باعث تحت فشار قرار گرفتن شریان‌های منتهی به مغز و گسیختگی دیواره شریانی شده بود. این گسیختگی شریانی به سمت بالا به درون مغز گسترش پیدا کرده بود و وباعث خونریزی وسیع درون مغز او شده بود که در بسیاری موارد مرگبار است.»

 دکتر تونی گربز رئیس بخش جراحی تروما در بیمارستان سنت ویسنت جراحت هیوز را دهشتناک خواند. به گفته او هیوز در محل حادثه احیا شده بود و به بیمارستان برده شد و پس از سی‌تی‌اسکن در آنجا در یک جراحی یک ساعت و بیست دقیقه‌ای بخشی از جمجمه‌اش برای کمک به کاهش فشار مغزی برداشته شد.

سپس او به بخش مراقبت‌های ویژه بازگردانده شد و به اغمای پزشکی فرو برده شد تا به مغز فرصت استراحت داده شود. اما درمان‌ها موثر واقع نشد.

کد خبر 279413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha