همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان توسعه‌ و عمران‌ عون‌بن‌علی از پرده‌برداری بزرگ‌ترین تندیس سنگی استاد شهریار در تفرجگاه عینالی خبر داد.

شهریار

به گزارش ايسنا؛ غلامرضا وصالی افزود: در راستای ایجاد بسترهای لازم گردشگری و معرفی فرهنگ و تاریخ بومی منطقه به گردشگران، با هماهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تبریز پس از بررسی‌های کارشناسی، ایده ساخت تندیس روی صخره‌های بزرگ تفرجگاه عینالی توسط دو هنرمند و استاد سنگ‌تراش تبریزی آقایان سیامک و سعید اولاد دمشق مورد موافقت قرار گرفت.

او ادامه داد: با شروع عملیات اجرایی این ایده، از اردیبهشت‌ماه سال جاری، تندیس سنگی استاد شهریار به سبک رئال و به ارتفاع 10 متر احداث شد.

وصالی با بیان این‌که این تندیس در نوع خود بی‌نظیر و بزرگ‌ترین اثر سنگی رئال در کشورمان محسوب می‌شود، اظهار کرد: این اثر نفیس با چکش و قلم اجرا شده و در مقایسه با تندیس‌های ساخته‌شده از فایبرگلاس، دارای ماندگاری بیش‌تری است.

مدیرعامل سازمان توسعه‌ وعمران‌ عون‌بن‌علی از اعلام آمادگی این سازمان برای استمرار این ایده در مورد سایر مفاخر و مشاهیر شهر تبریز خبر داد و افزود: سنگ‌ها و صخره‌های داخل تفرجگاه عون‌بن‌علی فرصت ارزنده‌ای است که می‌تواند با حمایت هنرمندان پیکرتراش، علاوه بر معرفی مفاخر شهر تبریز به گردشگران، به تقویت جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این منطقه بینجامد.

کد خبر 279775

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha