همشهری آنلاین: پایگاه بلومبرگ در گزارشی با اشاره به افت قیمت نفت نوشت: احتمال می‌رود قیمت هر بشکه نفت به ۴۰ دلار کاهش پیدا کند و این خطر وجود دارد که همان تأثیرات جهانی افت قیمت نفت در ۳ دهه پیش را داشته باشد که منجر به بحران بدهی مکزیک و پایان کار اتحاد جماهیر شوروی شد.

بلومبرگ از احتمال افت قیمت نفت تا ۴۰ دلار خبر داد

به گزارش فارس، کاهش قیمت نفت از زمان سقوط نظام مالی در سال 2008 تاکنون ظاهراً به بدترین وضعیت رسیده است و این خطر وجود دارد که همان تأثیرات جهانی افت قیمت نفت در سه دهه پیش را داشته باشد که منجر به بحران بدهی مکزیک و پایان کار اتحاد جماهیر شوروی شد.

پایگاه خبری بلومبرگ گزارش داد که روسیه که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است دیگر نمی‌تواند به منظور نجات اقتصاد خود به درآمدهای نفتی اکتفا کند. ایران، نیجریه و ونزوئلا در بین کشورهایی خواهند بود که متحمل بیشترین خسارات ناشی از این کاهش قیمت نفت خواهند شد.

«دنیل یرگین» معاون رئیس «انگلوود» و نویسنده «تاریخ نفت» به رادیو بلومبرگ در اینباره گفت: «این یک شوک بزرگ در کاراکاس است، یک شوک بزرگ در تهران است. یک شوک بزرگ در ابوجا است.»

«پائول استیونز» یکی از اعضای اندیشکده «چتم هاوس» انگلیس اعلام کرد: اکثر اعضای اوپک به منظور متعادل کردن بودجه خود نیازمند فروش هر بشکه نفت به قیمت یکصد دلار هستند. اگر پرداخت کاهش پیدا کند، مشکلاتی را احتمالاً به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد که قیمت نفت در سال جاری میلادی کاهش 38 درصدی داشته است. برخی از تولیدکنندگان شیل آمریکا حتی ممکن است با قیمت نفت بشکه‌ای 40 دلار یا کمتر کار استخراج را متوقف می‌کنند.

رئیس منابع طبیعی کانادا اعلام کرد که احتمال می‌رود که نفت خام قبل از آنکه در بین قیمت هر بشکه 70 تا 75 دلار ثبات پیدا کند، به بشکه‌ای 30 دلار کاهش پیدا کند.

کد خبر 279788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha