جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری رسا یک موسسه خصوصی است که فعالیت خود را در سال ۸۲ توسط تعدادی از دانش‌پژوهان، طلاب و محققین حوزه علمیه قم و در قالب پایگاه اطلاع‌رسانی آغاز کرده و مأموریت ارتباط خبری بین جامعه و حوزه‌های علمیه را دنبال می‌کند.

خبرگزاری رسا

معرفي محصولات فرهنگي و پژوهشي حوزه علميه، بسترسازي گردش اطلاعات ميان حوزويان، افزايش آگاهي حوزويان درباره نيازها و خواسته‌هاي جامعه و نظام اسلامي از روحانيت و طرح مطالبات و ديدگاه‌هاي مراجع تقليد و علما از اهداف خبرگزاري رسا است.

رسا در قالب سرويس‌هاي سياسي، فرهنگي، بين‌الملل، استان‌ها، انديشه، عكس، ويژه‌نامه، کتاب و نشر و چندرسانه‌ای به عرضه توليدات رسانه‌اي در قالب‌هاي خبر، گزارش، گفتگو و يادداشت مي‌پردازد. همچنين در سرويس چند رسانه‌اي، با نشر يا بازنشر فيلم، صوت و نماهنگ از سخنان رهبر معظم رنقلاب، مراجع تقليد و بزرگان حوزه و پوشش تصويري فعاليت‌هاي حوزه به مأموريت‌هاي اين خبرگزاري مي‌پردازد.

بخش پيشخوان رسا نيز با نگاه به اخبار حوزه‌هاي علميه در ساير رسانه‌ها سعي بر تكميل اطلاع‌رساني در حوزه مورد نظر خود دارد.

اخبار خبرگزاري رسا در حال حاضر به زبان‌هاي فارسي، عربي، انگليسي و اردو منتشر مي‌شود.

رسا در استان‌هاي قم، تهران، اصفهان، خراسان، مازندران، تبريز، خوزستان، كرمان و كرمانشاه به پوشش اخبار علما و حوزه‌هاي علميه مي‌پردازد و در ساير شهرستان‌ها از ظرفيت فعالان رسانه‌اي و رابط‌هاي خبري استفاده مي‌كند.

فعاليت‌هاي آموزشي و پژوهشي اين خبرگزاري در دو سطح عمومي و تخصصي پيگيري مي‌شود كه در بخش تخصصي، بحث اخلاق رسانه و فقه خبر و خبرگزاري با حضور طلاب و فضلاي درس خارج حوزه علميه قم برگزار مي‌شود و در بعد عمومي نيز آموزش‌هاي كوتاه‌مدت خبرنگاري و سواد رسانه‌اي به طلاب و فضلاي حوزه‌هاي علميه و تربيت رابطان خبري براي پوشش خبري وقايع حوزه‌هاي علميه سراسر كشور پيگيري مي‌شود.

خبرگزاري رسا به مديرعاملي حجت‌الاسلام محمد مهدي محققي مولف كتاب فقه رسانه و مسئول انتشارات تسنيم انديشه اداره مي‌شود.

کد خبر 280130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha