همشهری آنلاین: محمدرضا عارف در جمع دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی گفت: در صورت اجماع اصلاح‌طلبان کاندیدای مجلس دهم خواهم شد و اگر اجماع صورت نگیرد به اجماع میان اصلاح‌طلبان کمک خواهم کرد.

به گزارش فارس، محمد‌رضا عارف عضو تشخیص مصلحت نظام همزمان با روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به موضوع فتنه گفت: 16 آذر نقطه عطفی برای انجمن‌های اسلامی است. جنبش دانشجویی به دو مرحله قبل و بعد از انقلاب تقسیم می‌شود، مرحله قبل از انقلاب از سال 1322 تا سال 1357 است که جنبش دانشجویی در این سال‌ها با چالش‌های جدی روبرو بوده است. بخش دوم از سال 1357 تاکنون است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه جنبش دانشجویی از اواسط سال 80 و اواخر آن با رکود روبرو بوده است، يادآور شد: در دهه اول انقلاب اسلامی فضای خوبی در دانشگاه‌ها حاکم بود. در دهه دوم جنبش دانشجویی با اشکال‌هایی روبرو شد و در دهه سوم انقلاب رکود نسبی بر فضای دانشگاه حاکم گردید.

عارف با اشاره به دهه سوم انقلاب و رکود نسبی دانشجویان در آن سال‌ها، افزود: فضای دانشگاه در آن سال‌ها در اختیار گروه خاص قرار داشت و یک نگاه تک‌بعدی بر فضای دانشگاه حاکم بود که با تصمیمات سران انقلاب سازگاری نداشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشجویان باید در جهت اجرایی کردن سند چشم‌انداز 1404 کوشش کنند و فضای دانشگاه را فضایی منطقی کنند و در راستای انقلاب اسلامی گام بردارند.

وی افزود: دانشجویان باید از شرایط تحلیل دقیقی داشته باشند و نسبت به توسعه کشور اهتمام بورزند.

عارف با بیان اینکه جنبش دانشجویی باید مورد نقد قرار بگیرد، افزود: آرمان‌گرایی، عدالتخواهی، حرکت در مسیر انقلاب اسلامی، اخلاق‌ورزی، خرد‌ورزی باید از مطالبات دانشجویان باشد.

وی خطاب به انجمن‌های اسلامی دانشجویان عنوان کرد: دانشجویان باید در دانشگاه بخصوص انجمن‌های دانشجویی اتاق‌های فکری را تشکیل دهند.

کد خبر 280380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha