سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ناصر پاریاس متولد ۱۳۱۳در شهر آبادان است. وی پس از پایان تحصیلات مقدماتی در رشته ریاضی، برای ادامه تحصیل به کشور آلمان رفت و در رشته مکانیک دانشگاه فنی مونیخ مشغول به تحصیل شد.

ناصر پاریاس

اما علاقه وافر وي به نقاشي باعث شد تغيير رشته داده و در رشته گرافيك ادامه تحصيل دهد.

او پس از فارغ‌التحصیلی، در كارخانه کراس مافی، تولیدکننده لوکوموتیو، تانك و اتوبوس در آلمان به عنوان گرافيست و طراح شروع به كار كرد و پس از 2 سال در شركت ايرباس در گروه بازاریابی و فروش مشغول به كار شد و بعد از بازگشت به ایران به عنوان سرپرست تیم طراحی، بازاریابی و فروش شرکت الکترو‌ مدیکال مشغول به كار شد.

ناصر پاریاس از كودكي به نقاشي علاقه‌مند بود. ایده خلق اثر به شیوه نقطه‌پردازی از سال‌ها قبل با تماشای تصاویر مجله «سپید و سیاه» در ذهن او شکل گرفت. سپس از نیمه‌های دهه 70 با علاقه شخصی و بدون مدرس، به خلق اثر پرداخت و پس از مدتی نقاشی با خودکار را نیز تجربه کرد که این سبک را «پر» نام نهاده است.

وي تنها هنرمند ایرانی است که با شیوه فاین پوینتیلیسم آثار برجسته‌ای را خلق کرده است، مجموعه آثار ناصر پاریاس با شیوه فاین پوینتیلیسم ( fine pointillism) تکنیک نقاشی برآمده از قرن هجدهم خلق شده است.

پوینتیلیسم را می‌توان به عنوان شاخه‌ای از امپرسیونیسم شناخت و با عنوان «نقطه پردازی» ترجمه کرد، این سبک نقاشی بیشتر در فرانسه کشیده می‌شده و مبدع آن هنرمندی به نام ژرژ سویرات بوده است.

در این سبک، نقاش با استفاده از قلم مو به خلق آثار می‌پرداخته اما پاریاس با راپیدهای یک دهم و پنج صدم آثار خود را نقش می‌زند.

پاریاس در اقامت 28 ساله خود در آلمان، نمایشگاه‌های متعددی را برگزار کرده و آثار او در میان آثار نقاشان برجسته جهان به نمایش گذاشته شده و تعدادی از آنها در نشریات اجتماعی در کانادا و آلمان نیز به چاپ رسیده است.

کد خبر 280596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha