همشهری آنلاین: کره شمالی پس از سه سال به عزاداری برای «کیم جونگ ایل»، رهبر سابق این کشور خاتمه داد و راه را برای پسرش «کیم جونگ اون» برای تاثیرگذاری بیشتر در کشور تحت رهبری‌اش هموار کرد.

پایان عزاداری سه‌ساله برای رهبر سابق کره‌شمالی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سومین سالگرد مرگ کیم جونگ ایل با دمیدن در شیپورهای سراسر کشور گرامی داشته شد. قطارها، کشتی‌ها و خودروها نیز با به صدا درآوردن بوق و سوت‌های خود در این مراسم گرامیداشت شرکت کردند و پس از آن مردم سراسر کره شمالی برای سه دقیقه در حالی که به سمت آرامگاه دو رهبر پیشین تعظیم کرده بودند، سکوت کردند.

با برگزاری این مراسم، کره شمالی پس از سه سال به عزاداری برای رهبر فقید خود پایان داد و راه را برای پسرش به عنوان رهبر جدید باز کرد.

سالگرد مرگ کیم جونگ ایل تعطیلی عمومی نیست اما فعالیت‌ها معمولا به این دلیل که مردم می‌خواهند در مراسم ادای احترام به او شرکت کنند، بسیار کم می‌شود و مردم در هیچ فعالیت تفریحی شرکت نمی‌کنند.

با گذراندن دوران عزاداری کیم جونگ ایل، کیم جوان احتمالا سیاست‌های جدیدی را برای پیشبرد و اهداف و اولویت‌های خود ایجاد می‌کند. کیم جونگ اون از زمان مرگ پدرش قصد خود را برای پایه‌ریزی اقتصاد جدید و بهبود سطح زندگی مردم اعلام کرده اما او همچنین تمرکز زیادی بر تقویت ارتش و گسترش توانایی سلاح های اتمی کشور دارد.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است کیم جونگ اون در نظر دارد برخی از شاخص‌های این مساله را به صورت روشن‌تر در سخنرانی‌اش به مناسبت سال نو مطرح کند.

توجه‌ها همچنین بر این مساله معطوف است که سرانجام اولین سفر خارجی رهبر جوان کره شمالی به مقصد کجا خواهد بود. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که رهبر جوان کره‌شمالی و هیاتی عالی‌رتبه از کره شمالی از طرف مسکو برای شرکت در هفتادمین سالگرد پیروزی شوروی بر آلمان نازی دعوت شده‌اند.

براساس ادعاهای یک روزنامه ژاپنی، دعوت از این هیات کره‌ای در جریان سفر دبیر حزب حاکم به مسکو در ماه گذشته صورت گرفته است. اما سفر رهبر کره شمالی به روسیه پیش از سفر به چین می‌تواند بیانیه‌ای سیاسی از جانب وی تلقی شود.

در حالی که چین نزدیکترین متحد کره شمالی است، پیونگ‌یانگ همواره تلاش کرده است تا با بروز برخی مشکلات با چین بر سر آزمایش‌های اتمی کره روابط بهتری با روسیه داشته باشد.

کد خبر 281412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha