همشهری آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین انصاری رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ضمن تسلیت ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت ثامن الاحجج علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) گفت: پیامبر و ائمه اطهار(ع) نعماتی هستند که ما باید قدر آن‌ها را بدانیم.

انصاری

وی ادامه داد: یکی از چیزهایی که خداوند به عنوان یک نعمت بزرگ از آن یاد فرموده و در قرآن با عبارت "من ‌الله" به آن تصریح شده نعمت رسالت پیامبر اکرم(ص) و انبیاء الهی است. البته منظور از منت گذاشتن خداوند بیان عظمت نعمت است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی افزود: وقتی صحبت از نعمت می‌شود ذهن ما بیشتر سمت نعمات مادی می‌رود اما از روح آیات و روایات و کلام نورانی ائمه معصومین(ع) و معارف نورانی دین این بر می‌آید که نعمات اصلی نعمت‌های معنوی هستند، نعمت انسان بودن، عقل داشتن و قدرت تفکر و پژوهش داشتن، نعمت ائمه اطهار(ع) و انبیاء الهی.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به ایام پرشور اربعین حسینی بیان داشت: امام حسین(ع) چه از جنبه فردی و ارتباط روحی افراد با آن حضرت و چه از نظر اجتماعی یک نعمت بزرگ است. کدام موضوع امروز در جهان می‌تواند بیست میلیون جمعیت را یکجا جمع کند؟ در دنیای امروز با این همه دشمنی با جهان تشیع و با این همه شیطنت در مورد خاندان اهل بیت(ع)، چه باعث می‌شود که بیست میلیون می‌روند و در کربلا قرار می‌گیرند؟

حجت الاسلام والمسلمین انصاری در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه اصلی انبیاء الهی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه با آیات قرآن همه انبیاء الهی برای دو کلمه مبعوث شده‌اند "یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه" یعنی یکی پاکیزه کردن نفس و تربیت روح انسان‌ها و دیگری تربیت عقل و تفکر آن‌ها که تعلیم نام دارد.

وی توضیح داد: انسان یک قدرت تفکر دارد که به واسطه آن می‌توانیم راه صحیح و ناصحیح را از هم تشخیص دهیم، اما یک روح داریم که این روح، دل، قلب یا جنبه ملکوتی بشر نیز نیاز به تربیت دارد، لذا اگر انسان از این نظر خوب تربیت نشود در یک جنگ چند میلیون را می‌کشد و یا در حمله به یک مدرسه 130 نفر را به قتل می‌رساند و حتی به برادر، پدر و همسایه خود هم رحم نمی‌کند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی همچنین ضمن گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: وضعیت علم و دانش و پژوهش و تحقیقات قبل از انقلاب با امروز چه از لحاظ حجم و چه از لحاظ محتوا قابل مقایسه نیست. امروز ما در جهان در زمینه‌های علمی حرف برای گفتن داریم که نمونه‌ای از آن همین موشک‌ها و رادارهای ساخته شده و بهینه سازی شده هستند.

کد خبر 281470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha