پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد که قیمت نفت در بازارهای لندن و نیویورک که ۲۷ آذر به پایین ترین سطح از مه ۲۰۰۹ رسیده بود، پس از اظهارات وزیر نفت عربستان سعودی بار دیگر افزایش یافت.

نفت

به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ، نوسان امسال بازار نفت در سه سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

به گزارش خبرگزاری سعودی، علی النعیمی وزیر نفت عربستان سعودی  پنج‌شنبه (27 آذر)اعلام کرد که کاهش قیمت نفت موقتی است و کاهش تولید اوپک، اگر غیرممکن نباشد، بسیار دشوار است.

قیمت نفت بلافاصله پس از سخنان علی النعیمی افزایش یافت.

بر اساس برآورد بریتیش پتولیوم (شرکت نفت بریتانیا) در سال 2013، در حدود 13 درصد تولید نفت جهان متعلق به عربستان سعودی بوده است.

بژارنه شیلدراپ تحلیلگر ارشد نفت در بانک اس.ای.بی سوئد که چهارمین بانک بزرگ این کشور است ، گفت: بسیاری از سرمایه گذاران خصوصی وسوسه شده اند تا اکنون که قیمت نفت ارزان است، اوراق بهادار نفتی بخرند. به هر حال، اکنون اوپک، عامل بازدارنده کاهش قیمت نفت نیست و بنابراین کاهش قیمت نفت حد و مرز نداشته و راه برای تنزل قیمت کاملا باز است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه ژانویه (دی) در ساعت 10:39 روز جمعه به وقت لندن، در معاملات الکترونیکی بازار تجاری نیویورک 1.39 دلار بالا رفت و به 55.50 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت روز پنج شنبه در بازار نیویورک به 54.11 دلار در هر بشکه کاهش یافت که کمترین قیمت از مه 2009 بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت از ابتدای سال میلادی جاری تا کنون در بازار نیویورک 45 درصد کاهش یافته است.

قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه فوریه (بهمن) در بازار آیس فیوچرز اروپا واقع در لندن امروز در ساعت یاد شده 1.2 درصد افزایش یافت و به 60 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت برنت روز پنج شنبه در بازار لندن به 59.27 دلار در هر بشکه کاهش یافت که کمترین قیمت این نفت از مه 2009 تا کنون است.

کد خبر 281490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha