مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح ایست به احترام زندگی بعد از تعطیلات پایان‌ ماه صفر خبر داد.

خط کشی

سرهنگ پرويز حسيني درباره آخرين طرح اجراي خط سفيد و دليل به‌تعويق افتادن آن اظهاركرد: يكي از موضوعاتي كه در اجراي هر طرحي براي ما اهميت دارد، اين است كه قبل از اجراي آن فرهنگسازي و اطلاع‌رساني درست پيرامون آن انجام شود. وي ادامه داد: از اين‌رو براي اجراي طرح ايست به احترام زندگي از مدت‌ها قبل موضوع اطلاع‌رساني را آغاز كرديم و با كمك رسانه‌ها و تبليغات محيطي، مردم را از اجراي اين طرح باخبر كرديم. از طرف ديگر زيرساخت‌هاي حاكم براي اين طرح را نيز با كمك شهرداري آماده كرده و به مأموران خودمان آموزش‌هاي لازم را در اين خصوص داده‌ايم.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با بيان اينكه احتمالا از هفته آينده و پس از تعطيلات پايان صفر طرح ممنوعيت توقف روي گذرگاه عابرپياده يا همان ايست به احترام زندگي اجرايي خواهد شد، افزود: با اجراي اين طرح با خودروهاي متخلف برخورد شده و اين خودروها اعمال قانون خواهند شد. وي با بيان اينكه مبلغ جريمه خودروهايي‌كه روي خط‌كشي‌هاي عابرپياده توقف كنند 20هزار تومان خواهد بود، اظهار كرد: در چهارراه‌ها و تقاطع‌هايي كه به دوربين مجهز شده باشد، اعمال قانون به وسيله دوربين خواهد بود اما در چهارراه‌هايي كه نصب دوربين انجام نشده، مأموران پليس اقدام به جريمه رانندگان متخلف خواهند كرد. وي با اشاره به شكل خط‌كشي جديد معابر اظهار كرد:

در طرح جديد ميان خط عابر و محل توقف يك فاصله هاشورخورده ايجاد شده كه لازم است رانندگان هنگام توقف در چهارراه‌ها پشت نخستين خط ايست بايستند و اين هاشور ايجادشده به منزله فاصله ميان خودرو و عابر است و نبايد خودرو روي آن توقف كند. در عين حال ممكن است برخي رانندگان گمان كنند چون در يك روز به گذرگاه عابر پياده تجاوز كرده و جريمه شده‌اند، ديگر جريمه نخواهند شد، اين تصوري غلط است و هربار كه راننده‌اي در هر يك از چهارراه‌ها وارد محدوده گذرگاه عابر پياده شود، جريمه خواهد شد؛ بنابراين ممكن است راننده‌اي در روز چندين بار تنها به‌خاطر توقف روي خط‌كشي عابرپياده مشمول جريمه شود. وي با اشاره به رفتار ترافيكي شهروندان تهراني افزود: لازم مي‌دانم از شهروندان به‌خاطر رعايت قوانين و احترام به آن قدرداني كنم، چراكه در بسياري از پايش‌هاي ما ديده شده كه از زمان اطلاع‌رساني درخصوص ايست به احترام زندگي، اغلب رانندگان پشت خط ايست توقف كرده و وارد گذرگاه عابرپياده نمي‌شوند.

  • تمهيدات ترافيكي روز 28صفر

همچنين جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ محدوديت‌ها و تمهيدات ترافيكي اتخاذ شده براي مراسم روز 28صفر در اطراف مصلاي بزرگ تهران را تشريح كرد. به گفته سرهنگ حسن عابدي، درباره تمهيدات درنظر گرفته شده پليس راهور براي برگزاري مراسم 28صفر در مصلاي تهران افزود: برابر سال‌هاي قبل براي مراسم‌هايي كه در سطح شهر انجام شده و برگزاري آن را به پليس راهور اطلاع مي‌دهند، تمهيدات ترافيكي در اين خصوص اجرا خواهد شد كه يكي از مراسم‌هاي اجرا شده در پايتخت، مراسمي است كه در بيست و هشتم صفر (يكشنبه) با حضور نيروهاي مسلح و شهروندان در مصلاي تهران برگزار خواهد شد. وي با بيان اينكه در همين راستا از ساعت 7صبح روز يكشنبه استقرار مأموران پليس راهور در اطراف مصلا آغاز شده و تا پايان مراسم ادامه خواهد داشت، گفت: در اطراف مصلا، محدوديت و ممنوعيتي براي تردد نداريم اما قطعا در اين محدوده ممنوعيت پارك خودرو لحاظ خواهد شد و خودروهاي مراجعه‌كننده به آنجا حتما بايد به پاركينگ‌هايي كه به همين منظور در اطراف مجموعه مصلا درنظر گرفته شده، منتقل شوند.

کد خبر 281525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha