آخرین روزهای‌ماه صفر بسیاری از ایرانیان رهسپار مشهد مقدس هستند تا سالروز رحلت رسول گرامی اسلام(ص) و شهادت امام هشتم(ع) را در آستان قدس رضوی عزاداری کنند.

ترافیک - جاده

وجود 2تعطيلي يك روز در ميان فرصتي براي سفر بسياري از مردم به زادگاه خودشان براي حضور در مراسم عزاداري را فراهم كرده است. به اين ترتيب يك‌بار ديگر جاده‌هاي كشور و مخصوصا مسير‌هاي منتهي به مشهد شاهد ترافيك‌ سنگين‌تري خواهند بود.

رئيس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك راهور ناجا روز گذشته و در آخرين گزارش خود اعلام كرد: در محورهاي خراسان‌رضوي به‌دليل تردد كاروان‌هاي مختلف از عاشقان امام رضا(ع) كه به‌صورت پياده در حاشيه راه تردد دارند، ترافيك متفاوتي را نسبت به ساير نقاط كشور شاهديم اما هم‌اكنون در محورهاي مواصلاتي كشور جوي آرام و ترافيكي روان برقرار است.

پليس راه با اشاره به‌احتمال بارش برف و باران، در مسيرهاي مواصلاتي خراسان‌رضوي به مسافراني كه قصد تردد از مسيرهاي كوهستاني و به‌خصوص اين مسير را دارند، درخواست كرد كه حتماً زنجير چرخ ، مواد غذايي و پوشش مناسب همراه داشته باشند.

پليس همچنين از مردم خواست ضمن برنامه‌ريزي و مديريت سفر به‌گونه‌اي براي برگشت اقدام كنند كه در ترافيك جاده‌ها معطل نمانند. همزمان ‌رئيس پليس راهور كشور نيز خواستار همكاري و مشاركت مردم و ساير دستگاه‌ها با پليس براي كاهش تلفات جاده‌ها شد و با اشاره به كاهش 7درصدي تعداد تصادفات كشور در سال‌جاري گفت: در تلفات جاده‌اي امسال 900نفر كمتر كشته شده‌اند. به اين ترتيب كاهش 7درصدي تعداد تصادفات كشور در سال‌جاري داشته‌ايم. اين كاهش تصادفات كار بزرگ و بين بخشي است كه همه دستگاه‌ها در آن دخيل بوده‌اند و اميدواريم شاهد ادامه اين روند كاهشي در آينده نيز باشيم. سردار اسكندر مومني با بيان اينكه بعضاً خودروهاي توليد داخل در بحث كيفيت پسرفت داشته‌اند، گفت: رانندگان بايد با سرعت مطمئنه در جاده‌ها رانندگي كنند و نقص عامل جاده و نقص فني وسيله نقليه را پوشش دهند.

وي با بيان اينكه از 26 آذر سال گذشته تا‌كنون بيش از 1000نفر كمتر در جاده‌ها كشته شدند، افزود: امروزه در جهان سوانح را به‌ازاي هر 100هزار نفر يا 10هزار وسيله نقليه مي‌سنجند كه ما با هر معياري بسنجيم تعداد كشته‌هاي ما در جاده‌ها 1000نفر كاهش يافته است. با تغيير رفتار رانندگان كاهش تلفات رانندگي به ثمر نشسته است. 28هزار نفر با 6/5ميليون خودرو به 17هزار كشته با 17ميليون خودرو كاهش يافته است. بعضا ديده مي‌شود كه برخي آمار7-8 سال پيش را ارائه مي‌دهند و دستاوردهاي دست‌اندركاران اين بخش را ناديده مي‌گيرند. خودرويي با 220كيلومتر سرعت در جاده‌اي واژگون مي‌شود و سرنشينان آن يك خراش هم بر نمي‌دارند، اما در تصادف ديگري با شدت بسيار كمتر تمام سرنشينان جان خود را از دست مي‌دهند. بنابراين، اينكه گفته مي‌شود عامل اصلي تصادفات، انساني است صحيح نيست؛ تمام عوامل يعني انسان، جاده و وسيله نقليه در بروز تصادفات مؤثر هستند.

کد خبر 281550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha