عصر روز پنجشنبه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور به همت شهردار منطقه ۱۸ از ۴قلوهای ساکن در این منطقه (ستایش، پرستش، نیما و نیکان) عیادت کردند و مقر شد وزیر رفاه طی ۲‌ماه آینده مشکل مسکن این خانواده ۷نفره را برطرف کند.

۴قلوهای جنوب غرب پایتخت صاحبخانه می‌شوند


اعضاي خانواده عسگري بعد از تولد 4قلوها به 7نفر افزايش يافته و همين امر موجب شده تا پدر خانواده كه در كارخانه لبني كار مي‌كند، تا حدودي در تأمين هزينه‌هاي نوزادان دچار مشكل شود. علي اكبر عسگري كه 35سال دارد، مي‌گويد: ماهانه بالغ بر 1/5 ميليون تومان هزينه شير خشك و پوشك 4قلوهاست. اين در حالي است كه حقوق وي پايه حقوق وزارت كار بوده و باتوجه به اينكه براي هزينه كرد بيمارستان 4قلوها وام گرفته اكنون تنها 300هزار تومان دريافتي از حقوق ماهانه‌اش مي‌ماند. وي كه بارها شكر خدا مي‌كرد بازهم نااميد نشده و مي‌گويد خدا روزي رسان است گرچه سخت مي‌گذرد اما با كمك خانواده، زندگي سخت اما شيريني را مي‌گذرانند.

خواهر بزرگ‌تر 4قلوها، نيايش نام دارد كه حالا زندگي و تحصيل او هم تحت‌تأثير حضور خواهرها و برادرهايش شكل ديگري به‌خود گرفته است. 4قلوها در كف زمين روي پتوهاي رنگي يك در ميان دختر و پسر خوابيده‌اند و يك به يك گريه كودكانه‌شان را سر مي‌دهند. گرچه خانواده عسگري شاكر اين نعمت هستند و زندگي‌شان رنگ و بويي خوشايند گرفته است اما حال و روز اين روزهاي زندگي براي نيايش و پدر و مادرش به سختي مي‌گذرد.

علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با حضور در منزل خانواده عسگري 4قلوها را در آغوش گرفت و طي گپ و گفتي از احوال خانواده و شرايط سخت زندگي‌شان جويا شد.

وي در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه يكي از وظايف ذاتي وزارت رفاه و به‌ويژه سازمان بهزيستي حمايت از خانواده‌هاي چندقلو است؛ تصريح كرد: با توجه به اينكه در قبال جامعه كارگري مسئوليت دارم به محض اينكه از وضعيت اين خانواده مطلع شدم آمدم تا از سياست‌هاي جمعيتي كشور حمايت كنم. وي با تأكيد بر اينكه بايد براي خانواده‌هايي كه خداوند اين چنين فرزندهاي چندقلو به آنها اعطا مي‌كند، سياست‌هاي متفاوت‌تري را لحاظ كنيم، گفت: در گام نخست مسئله بيمه بيش از 3فرزند مرتفع شده و از سوي ديگر با سازمان بهزيستي هماهنگ شده و با توجه به اينكه مادر توانايي شيردهي به 4قل را ندارد، شير خشك اين كودكان از سوي بهزيستي تأمين مي‌شود. ربيعي با اشاره به اينكه قطعا پرستار كودك براي نگهداري 4قل نياز است وعده داد براي خانواده عسگري پرستار كودك هم تعيين شود.

وزير تعاون، كار و رفاه‌اجتماعي تأكيد كرد: به‌زودي مشكل مسكن اين خانواده را نيز برطرف خواهيم كرد. وي همچنين با اشاره به حل مشكل مسكن معلولان بهزيستي تا پايان سال 94گفت: پس از آن به سراغ گروه‌هاي خاص ازجمله چندقلوها خواهيم رفت. ربيعي كه از ملاقات چند قلوها بسيار خرسند بود، بيان كرد: من بچه دوست دارم. همانطور كه مي‌بينيد در اين شرايط هم مصاحبه مي‌كنم و هم 2كودك خانواده عسگري را در آغوش دارم و بايد مراقب باشم گردن كودكان كج نشود كه اين كار سختي است.

در ادامه همايون هاشمي رئيس سازمان بهزيستي كشور كه خود داراي 3قلوست، گفت: به‌زودي تمهيدات لازم براي خانه‌دار شدن اين خانواده انجام خواهد شد. وي تصريح كرد: در قالب برنامه جامع چندقلوها تحت پوشش قرار خواهند گرفت. اين در حالي است كه اكنون 20هزار و 500چندقلو تحت پوشش سازمان بهزيستي قرار دارند.

اين ديدار اما حاشيه‌هايي نيز داشت؛ وزير دولت تدبير و اميد كه خود همسرش را از دست داده، با يادآوري از دست دادن همسرش گفت: هم روز مادر و هم روز پدر از فرزندانش هديه مي‌گيرد و شيرين‌ترين لحظات را در كنار فرزندانش مي‌گذراند. وي تأكيد كرد، گرچه وقت بسياري براي فرزندانم ندارم اما تمام تلاشم را مي‌كنم تا در هفته 2بار با فرزندانم غذا بخورم و وقت بيشتري را كنارشان باشم.

حمايت شهرداري از خانواده 4قلوها

شهردار منطقه 18نيز با اعلام اينكه شهرداري از خانواده 4قلوهاي تازه متولد شده حمايت مي‌كند، اظهار داشت: شهرداري منطقه با توجه به بحث محله‌محوري همواره در تلاش بوده است تا علاوه بر وظيفه تميز كردن شهر، به مسائل اجتماعي نيز بپردازد. وحيد نوروزي تأكيد كرد: در همين رابطه و به محض مطلع شدن از وضعيت خانواده‌اي كه صاحب فرزندان 4قلو شده، وظيفه خود ديديم تا خانواده مورد نظر را مورد حمايت قرار دهيم.

 

کد خبر 281553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha