مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان دانشگاه آبردین رکوردی جدید را از حضور ماهی‌ها در اعماق دریا به ثبت رسانده و تصویری از یک ماهی را به نمایش گذاشته‌اند که در عمقی باورنکردنی درحال شناکردن است.

براساس گزارش ديسكاوري، دانشمندان دانشگاه آبردين توانسته‌اند در اعماق گودال ماريانا، عميق‌ترين گودال سياره زمين، از موجودي تصويربرداري كنند كه ظاهرا ساكن اين منطقه از زمين، در عمقي برابر هشت كيلومتر است.

دانشمندان لابراتوار اقيانوس اين دانشگاه طي مطالعه‌اي دقيق از بستر گودال ماريانا موفق شدند تصوير نوعي حلزون‌ماهي را كه در عمق هشت‌كيلومتري درحال شناكردن بود را به ثبت برسانند. اين عميق‌ترين نقطه‌اي است كه تاكنون در آن ماهي‌اي درحال شناكردن مشاهده شده‌است. عميق‌ترين نقطه‌اي كه پيش از اين ماهي‌ها (حلزون‌ماهي) در آن مشاهده شده‌، 500 متري بوده‌است.

اين حلزون‌ماهي به گفته محققان شباهتي به هيچ‌يك از جانداراني كه تاكنون در جهان مشاهده شده و شناخته شده‌است، ندارد. اين جاندار به شدت ظريف و شكننده است و از باله‌هايي بزرگ و شبيه به بال پرندگان برخوردار است و سر اين ماهي نيز به سر سگ‌هاي كارتوني شبيه است.

به گفته محققان،‌آگاهي از وجود اين جانداران در گوشه‌اي از جهان يك موضوع است، اما مشاهده آنها در زيستگاه طبيعي‌شان درحال تعامل با ديگر جانداران موضوعي ديگر، و بسيار شگفت‌انگيز است و اطلاعات زيادي را در اختيار زيست‌شناسان قرار مي‌دهد.

ماهی

کد خبر 281579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha