همشهری آنلاین: رییس‌جمهور در پیامی به یادواره شهید محمد جواد تندگویان و ۱۰۴۹ شهید صنعت نفت، برگزاری این یادواره را فرصتی مغتنم برای به تصویر کشیدن بخشی از پایداری‌ها و مقاومت‌ها در عرصه صنعت نفت و جلوه نورانی و غرورآفرین بیش از یک هزار شهید این صنعت و در کنار آنان شهید سرافراز مهندس تندگویان دانست.

حسن روحانی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این پیام بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره این دلاورمردان، در حافظه ملت به ویژه نسل جوان، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، متن پیام رییس‌جمهور که در بیست و ششمین یادواره شهید تندگویان و 1049 شهید صنعت نفت در آبادان قرائت شد، به این شرح است:

سخن گفتن از سلحشورانی که با تکیه بر عشق، اخلاص و ایمان راسخ به سمت خطیرترین و حیاتی‌ترین آوردگاه‌های حق علیه باطل شتافتند، کاری بس دشوار است. در این میان، نقش دلیرمردانی که در لحظات حساس دفاع مقدس از سنگر راهبردی صنعت نفت با جان و دل محافظت کردند، همواره ماندگار و حرکت‌آفرین است. این تلاشگران با خلق حماسه‌هایی بی‌نظیر در اوج بحران‌ها و سختی‌ها اجازه ندادند حتی یک روز چرخ این صنعت سرمایه‌ساز و راهبردی از گردش بازماند. بی‌شک پویایی و خوداتکایی امروز کشورمان در عرصه‌های گوناگون به ویژه در صنعت و اقتصاد مرهون مجاهدت‌ها و خدمات توانفرسای این افتخارآفرینان در پاسداری از این نعمت خدادادی و سرمایه ملی است.

برگزاری این یادواره فرصتی مغتنم و ارزشمند برای به تصویر کشیدن بخشی از پایداری‌ها و مقاومت‌ها در عرصه صنعت نفت و جلوه نورانی و غرورآفرین بیش از یک هزار شهید این صنعت و در کنار آنان شهید سرافراز مهندس تندگویان است که همچون مشعلی در ضمیر همه آنان که سربلندی ایران عزیز را می‌خواهند، تابناک و فروزان است.

پاسداشت ایثار این حماسه‌سازان و بهره‌گیری از توان و ظرفیت علمی و هنری کشور در ترویج و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت اقدامی شایسته است و جا دارد بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا یاد و خاطره این دلاورمردان، همواره تابناک و در حافظه ملت به ویژه نسل جوان زنده بماند.

اینجانب با ادای احترام به مقام شامخ تمامی شهدای صنعت نفت و خانواده‌های صبور آنها، توفیق روزافزون همه تلاشگران عرصه ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را از درگاه ایزد منان مسألت دارم.

حسن روحانی

کد خبر 281583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha