همشهری آنلاین: رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه «مجلسی می‌خواهیم که با اقتدار کامل به کار خود برسد»، گفت: آرزویم این است که در انتخابات آتی مجلس دو فهرست داشتنه باشیم، اصلاح‌طلبان و رقبا، که بطور قطع باعث می‌شود مجلس ارزشمندی داشته باشیم.

به گزارش فارس، دكتر محمدرضا عارف در نشست مشترک‌ تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های دولتی و آزاد به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، افزود: برای داشتن مجلسی که با اقتدار کامل به کار خود برسد، باید جدیت بیشتری داشته باشیم و به نظر مردم احترام بگذاریم و هر تصمیمی مانند تصمیم انتخابات سال 92 باید تنها از سوی مردم اتخاذ شود.

وي افزود: اگر می‌خواهیم مشکلات کشور را رفع کنیم، باید مجلس شایسته‌ای داشته باشیم و در این راستا باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم و همگان را باید تشویق به حضور جدی و مشارکت در انتخابات مجلس کنیم، گروه‌های همسو و غیرهمسو نیز می‌توانند در این انتخابات مشارکت داشته باشند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با یادآوری اینکه مجلس آینده باید کاردان باشد و بتواند مشکلات را رفع کند، تاکید کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند بلكه مجلس باید به دولت کمک کند؛ در این راستا دولت باید در فضایی کار کند که آرامش لازم را داشته باشد تا بتواند مشکلات مردم را رفع کند.

وی افزود: اگر مشکلات کشور را بررسی کنیم مشخص می‌شود که این مشکلات مربوط به یکسال اخیر نبوده و مربوط به دولت گذشته است. در این راستا مجلس چه کمکی به دولت کرده که این مشکلات حل شود.

رييس بنياد اميد ايرانيان در پاسخ به سوال دانشجویي درباره ساز وکار حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس افزود: برای ما فراتر از یک اتحاد، یک اجماع مورد توجه است. این اجماع را باید از داخل استان‌ها و شهرستان‌ها شروع کنیم و دوستان راهکارهای خود را در این زمینه ارائه کنند. به این موضوع خوشبین هستیم که ان شاءالله با فرض اخلاق، خرد جمعی و عقلانیت به راحتی به اجماع برسیم.

عارف گفت: هنوز راهکارها و راهبردهای اجماع را مدون نکرده‌ایم، اما از شما جنبش‌های دانشجویی می خواهیم که در این راستا به ما کمک کنید.

عارف درباره تعريف اصلاح‌طلبي نيز گفت: همواره شعارهایی که مطرح کردیم مبتنی بر خردورزی و اخلاق بوده و همواره اعتقاد داشتیم که باید اصلاح را از خود شروع کنیم، اینها تعاریفی است که از گذشته وجود داشته است.

عارف در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه ارتباطش با دولت یازدهم چگونه است نیز گفت: رابطه‌ام با دولت روحانی رابطه خوبی است، البته دوستان کمتر به مشورت نیاز دارند، از این رو خیلی زمینه ارتباط کاری با هم نداریم. همه عزیزان زحمت می‌کشند و من هم در حد وسع ناچیزم، اگر نیاز باشد در خدمت آنان هستم.

کد خبر 281600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha