همشهری آنلاین: تهران - ایرنا - 'علی النعیمی' وزیرنفت عربستان گفت: سقوط بهای نفت ازنتایج اقدامات تولیدکنندگان خارج از اوپک است و اطمینان داریم بازارنفت بهبود می‌یابد.

عربستان

به گزارش 'اسکای نیوز' وزیر نفت عربستان در دهمین همایش انرژی کشورهای عربی در 'ابوظبی' افزود: همکاری نکردن تولید کنندگان مستقل خارج از اوپک و اقدامات بورس‌بازان عامل اصلی سقوط بهای نفت است و اطمینان داریم که بهای نفت بهبود خواهد یافت.

النعیمی با تکذیب دخالت سیاست در راهبرد نفتی عربستان گفت: راهبردهای اقتصادی عربستان مبتنی برپایه‌های اقتصادی است و سخن گفتن ازتوطئه عربستان برای اهداف سیاسی صحت ندارد و نشانه عدم درایت گویندگان آن است.

وی یادآورشد: سقوط بهای نفت تاثیر ملموسی دراقتصاد عربستان و دیگر کشورهای عربی دارد.

وزیرنفت عربستان اظهارداشت: عربستان و دیگر کشورها تلاش کردند که تعادل را به بازار برگردانند ولی همکاری نکردن تولید‌کنندگان مستقل وارایه اطلاعات نادرست و بورس‌بازی‌ها به تداوم سیر نزولی بهای نفت منجر شد.

وزیرنفت امارات نیزگفت: مهمترین عامل سقوط بهای نفت عدم احساس مسئولیت ازسوی تولیدکنندگان مستقل خارج از اوپک است.

'سهیل بن محمد المزروعی' افزود: دنیا شاهد کاهش شدید بهای نفت است ولی تصمیم اوپک مبنی برکاهش ندادن تولید، یک تصمیم راهبردی و صحیح بود و ما به صحیح بودن این اقدام اوپک اطمینان داریم.

وزیرنفت قطر نیز گفت: بازار شاهد اصلاح قیمت‌هاست و قوانین بازار، بهای عادلانه نفت را تعیین خواهد کرد.

وزیرنفت عراق نیز در حاشیه این نشست در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: نیازی به تشکیل نشست فوق العاده اوپک نیست ولی باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا تصمیم اوپک برای ثابت نگاه داشتن میزان تولید یک اقدام درست و بجا بوده است یا خیر.

'عادل عبدالمهدی' افزود: به نظر من قیمت‌ها درحدود60  دلاربرای هربشکه ثابت خواهد ماند.

کد خبر 281640

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha