بعد از دیپلماسی رسمی ایران در مسیر مبارزه با تروریسم و برگزاری همایشی تحت عنوان «جهان عاری از خشونت» به میزبانی تهران با حضور وزیران خارجه سوریه و عراق، حالا ظرفیت دیپلماسی پارلمانی کشور هم فعال شده و به کمک آمده تا در خدمت مبارزه با تروریسم باشد.

بشار اسد - علی لاریجانی

 موضوع آنقدر مهم است كه بلافاصله بعد از سفر دوروزه نخست‌وزير سوريه و رئيس مجلس عراق در روزهاي اخير به تهران، رئيس مجلس كشورمان در راس هيأتي پارلماني سفر منطقه‌اي خود را به 3كشور مهم منطقه يعني سوريه، لبنان و عراق كه در خط مقدم مقاومت و مبارزه با تروريسم هستند آغاز مي‌كند تا در جريان ديدار‌هاي دوجانبه و چند جانبه، راه‌حلي به‌جز ائتلاف غربي - عربي مبارزه با داعش براي حل مشكل تروريسم در منطقه انديشيده شود.

لاريجاني در نخستين ايستگاه از سفرهاي منطقه‌اي‌اش روز گذشته وارد دمشق، پايتخت سوريه شد. او به ديدار بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه هم رفت.رئيس مجلس كشورمان پيش از ترك تهران در جمع خبرنگاران گسترش روابط با دمشق، بيروت و لبنان را از علل انجام اين سفر منطقه‌اي خواند و گفت كه رايزني در مسائل منطقه‌اي و پيدا كردن راه‌حل‌هايي براي بهبود شرايط امنيتي و سياسي و همكاري‌هاي پارلماني در سفر به اين‌سه كشور ديده شده است.

لاريجاني بعد از ورود به دمشق به دلايل حمايت ايران از سوريه اشاره كرد و گفت: «حمايت ايران از سوريه به اين دليل بود كه برخي از كشورها در منطقه قلدر بازي درنياورند، از اين‌رو در اين مدت آنها فهميدند كه نمي‌توانند كاري را صورت دهند. بعد از حوادث داعش در عراق كشورهاي حامي تروريسم متوجه شدند كه مصيبتي بزرگ‌تر از اين حوادث براي خودشان درحال رخ دادن است. »

لاريجاني با بيان اينكه ائتلاف آمريكايي مبارزه با داعش يك تحرك ظاهري است، گفت: قطعا مبارزه با گروه‌هاي تروريستي تنها با فعاليت و مقاومت ملت‌ها محقق مي‌شود، از اين‌رو اميدوارم در مذاكرات چند روز آينده بحث‌هاي جدي براي ايجاد يك شرايط پايدار امنيتي مطرح شود. رئيس مجلس كشورمان بعد از ديدار با محمد جهاد اللحام همتاي سوري‌اش در نشست خبري مشترك گفت كه فكر مي‌كنم سوريه در شرايط كنوني تاوان ايستادگي برابر رژيم صهيونيستي را مي‌دهد و به همين دليل معتقديم كه بايد در كنار دولت و ملت سوريه ايستاد و از آنها حمايت كرد.

کد خبر 281661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha