دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز شنبه ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) اعلام کرد که شمار تلفات شیوع اخیر بیماری ابولا در سه کشور آفریقایی غربی که بیشترین موارد بیماری را داشته‌اند، به ۷۳۷۳ نفر از میان ۱۹۳۰۱ مورد شناخته‌شده بیماری تا به حال رسیده است.

ebola-toll

به گزارش رویترز آخرین داده‌هایی که در وب‌سایت WHO ارسال شده است، حاکی از رخ دادن ۵۰۰ مورد مرگ جدید ناشی از شیوع این تب خونریزی‌دهنده در کشورهای گینه، لیبریا و سیرالئون نسبت آمار پیشین این سازمان در ۱۷ دسامبر است.

سیرالئون با ۸۷۶۵ مورد، بیشترین موارد بیماری ابولا را داشته است و در رده بعدی لیبریا با ۷۸۱۹ مورد بیماری قرار می‌گیرد. اما شمار ۲۴۷۷ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری در سیرالئون کمتر از ۳۳۴۶ مرگ ناشی از آن در لیبریا است، و به همین علت برخی از کارشناسان اعتبار ارقام گزارش‌شده از سیرالئون را زیر سوال برده‌اند.

دولت سیرالئون این هفته عملیات بزرگی را برای مهار این بیماری آغاز کرد.

بائی کوروما، رئیس‌جمهور سیرالئون، در تلویزیون ملی این کشور اعلام کرد که با اجرای این عملیات مسافرت بین همه بخش‌های این کشور محدود شده است و گردهمایی‌های عمومی در ایام کریسمس به شدت کنترل می‌شود.

از طرف دیگر ویکتور ویلوبی، پزشک پیشگام سیرالئون، روز پنجشنبه چند ساعت پس از ورود یک تجربی که می‌توانست برای درمان او به کار به رود، به علت دچار شدن به ابولا درگذشت.

کد خبر 281669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha