همشهری آنلاین: سازمان ملی سلامت انگلیس (NHS) اعلام کرد که به عنوان بخشی از «طرح ژنوم‌های ۱۰۰ هزار» جدید این کشور ۱۱ مرکز پزشکی ژنومیک در این کشور خواهد ساخت تا توالی ژنوم‌های هزاران انسان را برای شناخت بیشتر سرطان‌های گوناگون و بیماری‌های نادر تعیین کند.

genetics

بروس کوئف، مدیر ملی پزشکی NHS انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «استفاده از ژنومیک ما را در خط مقدم علم قرار خواهد داد و NHS را به پیشرفته‌ترین نظام مراقبت‌ بهداشتی در جهان از لحاظ علمی بدل خواهد کرد.»

بسیج مشارکت‌کنندگان در «طرح ژنوم‌های ۱۰۰ هزار» از فوریه ۲۰۱۵ آغاز خواهد شد و این طرح در طول سه سال انجام خواهد گرفت.
افرادی که وارد این طرح می‌شوند موافقت می‌کنند که نسخه‌های بی‌نام کد ژنتیکی‌ و تاریخچه‌های پزشکی‌شان در اختیار شرکت‌های دارویی و پژوهشگران قرار گیرد.

این فرایند بر اساس بیانیه NHS ممکن است به تشخیص زودرس بیماری‌های گوناگون در برخی از بیماران بینجامد. اما این طرح عمدتا برای افزایش دانش انسانی است، چرا که در بسیاری از افرادی که وارد این طرح می‌شوند، ممکن است از قبل بیماری‌هایی تشخیص داده شده باشند. مراکز جدید NHS در شماری از شهرهای انگلیس از جمله آکسفورد، بیرمنگام و کمبریج قرار خواهند داشت.

به گفته کوئف «طرح ژنوم ۱۰۰ هزار» بریتانیا را در موقعیتی قرار خواهد داد که اسرار دیرگاه بیماری‌ها را برای نوع بشر بازگشاید.

کد خبر 281804

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha