همشهری آنلاین: هنوز یک هفته از تصمیم کمپانی سونی پیکچرز انترتینمنت برای عدم اکران فیلم «مصاحبه» نگذشته که این شرکت اعلام کرد این فیلم مناقشه برانگیز را به زودی اکران می‌کند.

مصاحبه

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، مایکل لینتن رییس کمپانی سونی انترتینمنت در بیانیه‌‌ای که دیشب (سه‌شنبه) منتشر شد، گفت: ما هرگز از اکران فیلم «مصاحبه» صرف نظر نکرده بودیم و اکنون اعلام می کنیم این فیلم روز کریسمس در تعدادی از سینماها روی پرده خواهد رفت.

وی افزوده است این کمپانی تلاش‌ می کند تا سالن‌های بیشتری را برای نمایش این فیلم فراهم کند.

لینتن با تشکر از گروه سازنده این فیلم و کارکنان شرکت برای تلاش در عبور از چالش‌های یک ماه اخیر این کمپانی، گفت در برابر تمام کسانی که تلاش کردند آزادی بیان را سرکوب کنند، ایستادگی می کنند.

این در حالی است که شماری از پخش‌کننده‌ها نیز اعلام کردند مجوز اکران فیلم «مصاحبه» با بازی ست روگن و جیمز فرانکو را برای روز کریسمس دریافت کرده‌اند.

در همین حال به نظر می‌رسد سونی قصد دارد فیلم جنجالی خود را از طریق سیستم وی‌او‌دی نیز در اختیار عموم قرار دهد.

آمریکا کره شمالی را مسئول آن حملات و تهدیدها می داند اما پیونگ یانگ این اتهام را رد می کند هرچند هکرها را ستوده است.

باراک اوباما روز سه شنبه از تصمیم سونی برای اکران فیلم استقبال کرد. انتظار می رود که این فیلم روز پنجشنبه در بیش 200 سینمای عمدتا مستقل نمایش داده شود. البته هکرها هم تهدیدهای تازه ای کرده اند.

اوباما از جمله کسانی بود که تصمیم اولیه سونی برای لغو اکران فیلم را «اشتباه» خوانده بود. اما اریک شولتز سخنگوی وی در بیانیه ای گفت که اوباما اکنون تصمیم تازه سونی را می ستاید.

وی اضافه کرد:‌ تصمیم سونی و سینماهای شرکت کننده به مردم امکان می دهد خود درباره این فیلم قضاوت کنند و ما از این نتیجه استقبال می کنیم.

فیلم کمدی «مصاحبه» که درباره ترور کیم جونگ-اون رهبر کره شمالی توسط یک مجری اخراج شده تلویزیونی و تهیه ‌کننده‌ اوست، از سوی کره شمالی به عنوان فیلمی توهین آمیز شناخته شد و در اعتراض به ساخته شدن آن به سازمان ملل شکایت کرد.

به دنبال این مساله حمله هکرهایی که با نام «نگهبانان صلح» به فایل‌های سونی حمله کردند و در نهایت اعلام کردند تا در صورت نمایش این فیلم حمله تروریستی مشابه 11 سپتامبر به سینماهای نمایش دهنده خواهند کرد، موجب شد تا سونی هفته پیش از اکران این فیلم خودداری کند.

نظر سونی که اعلام شده بود برنامه ‌ای برای اکران این فیلم در آینده ندارد، با واکنش های منفی شماری از بازیگران مطرح هالیوود از جرج کلونی تا لئوناردو دی کاپریو و شان پن روبه رو شد و در نهایت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا این اقدام را سرتعظیم فرود آوردن در برابر تحدید آزادی بیان خواند.

در حالی که این گمان وجود دارد که که کره شمالی مسبب حمله سایبری به سونی بوده باشد، به تازگی به مدت یک روز تمام ارتباط اینترنتی کره شمالی با جهان قطع شد.

کد خبر 281950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha