پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموعه «علما» در این قسمت به روایت زندگی حجت الاسلام و المسلمین کاظم راشد یزدی اختصاص دارد.

مستند علما

به گزارش مهر؛ مجموعه «علما» به کارگردانی صادق داوری فر به معرفی زندگی علما و وعاظ مشهور ایرانی اختصاص دارد و در این قسمت هم دوربین مستندساز با شیخ کاظم راشد یزدی از وعاظ به نام ایران همراه می‌شود و زندگی وی را از زبان خودش روایت می‌کند.

این مستند به صورت پرتره است و در بخش‌هایی از آن، اعضای خانواده راشد یزدی درباره شخصیت او صحبت می‌کنند.

راشد یزدی

حجت الاسلام کاظم راشد معروف به راشد یزدی در یزد به دنیا آمد و پس از اینکه تحصیلات مقدماتی را در حوزه علمیه این شهر به پایان رساند به قم مهاجرت کرد؛ از جمله اساتید او در قم می‌توان به آیات صدوقی، مصباح یزدی و مشکینی اشاره کرد.

حجت الاسلام راشد یزدی را بیشتر به سخنرانی‌های مذهبی‌اش در منابر و مجالس مختلف در شهرهای گوناگون و حضور در برنامه‌های معرفتی و دینی سیما می‌شناسند.

راشد یزدی

این واعظ مشهور ایرانی در خاطره‌ای می‌گوید: پس از فتنه 88 بسیار ناراحت بودم و روزی در محضر رهبر معظم انقلاب عرض کردم آقا، این حرکات زشتی که انجام می‌گیرد پتک‌هایی است که به ستون انقلاب وارد می‌شود و ایشان هم فرمودند می‌دانم که این حرکات پتک‌هایی است که به ستون انقلاب وارد می‌شود اما شما بدانید ستون انقلاب سنگ نیست بلکه زنده است و جان دارد، زخم می‌شود ولی التیام پیدا نمی‌کند و واکسینه می‌شود.

راشد یزدی

این قسمت از مجموعه «علما» تحت عنوان «عکس بر عکس» برای پخش از شبکه افق در ساعت 18 روز پنجشنبه چهارم دی ماه و تکرار آن روز بعد ساعت 15 در نظر گرفته شده است.

کد خبر 281955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha