چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

گروه زیست بوم: مدیر پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی درباره مرگ ۲ یوزپلنگ آسیایی در سمنان گفت: این دو یوزپلنگ که مادر و فرزند بوده‌اند طی روزهای ۲۶ و ۳۰ آذرماه گذشته در برخورد با خودروهای عبوری در جاده مشهد- سمنان، تلف شده‌اند.

هومن جوكار درباره علت وقوع مرگ 2يوزپلنگ به فاصله 72ساعت به ايلنا گفت: اين مسئله به رفتار يوزپلنگ‌ها بر مي‌گردد. زماني كه يك يوزپلنگ دچار آسيب ديدگي مي‌شود، افراد خانواده او حاضر به ترك محل نمي‌شوند و مجددا به منطقه بروز حادثه باز مي‌گردند. به همين دليل وقتي يوزپلنگ مادر كه 3 توله داشته است دچار حادثه مي‌شود يكي از توله‌ها به محل حادثه برمي‌گردد و براثر تصادف تلف مي‌شود.
جوكار افزود:

پس از وقوع حادثه اول، محيط بانان، منطقه را پروژكتوركشي مي‌كنند و تا 2 روز نيز در منطقه كشيك مي‌دهند، اما يكي از توله‌ها بعد از 2 روزبازمي‌گردد و در نتيجه براثر تصادف تلف مي‌شود. در حال حاضر هم محيط بانان در اين منطقه حضور دارند تا توله‌هاي ديگر به محل باز نگردند، علاوه بر اين توله‌ها را با موتورسيكلت تعقيب كرده‌اند تا از محل پراكنده و دور شوند.آنطور كه مديرپروژه حفاظت از يوزپلنگ آسيايي مي‌گويد توله‌ها يك‌سال دارند و بدون مادر هم مي‌توانند در طبيعت زندگي كنند و از اين نظر نگراني وجود ندارد.

کد خبر 281959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha