جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: از کارگردانان حاضر در بخش‌های مختلف سال گذشته جشنواره فیلم فجر، ۱۱ کارگردان با فیلم جدیدشان متقاضی شرکت در این دوره هستند و برخی فیلمسازان نیز پس از سال‌ها فیلمی را آماده حضور در جشنواره ۳۳ دارند.

به گزارش ايسنا؛ از میان کارگردان‌هایی که در دوره گذشته فیلمی را در جشنواره فيلم فجر داشتند، بهروز افخمی در این دوره با «روباه»، بهرام توکلی با «من دیگو مارادونا هستم»، مصطفی کیایی با «عصر یخبندان»، روح‌الله حجازی با «مرگ ماهی»، کمال تبریزی با «طعم شیرین خیال»، فرزاد موتمن با «سایه روشن»، عباس رافعی با «آوازهای سرزمین مادری‌ام»، هاتف علی‌مردانی با «مشرف به کوچه بی‌نام»، کاوه سجادی حسینی با «ضد نور» و علی قوی‌تن با «آسمان آبی مادرم» متقاضی حضور در دوره آتی هستند.

از میان کارگردان‌هایی هم که سال گذشته با اولین فیلم‌شان در بخش آثار اول جشنواره حضور داشتندT تنها هومن سیدی موفق شده است فیلم دومش را با عنوان «اعتراف ذهن خطرناک من» بسازد و متقاضی حضور در این دوره باشد.

از کارگردان‌های مطرح جشنواره 32 که در این دوره غایب هستند می‌توان به حمید نعمت‌الله، داریوش مهرجویی، سیدرضا میرکریمی، کیومرث پوراحمد، ابراهیم حاتمی‌کیا، کیانوش عیاری، فریدون جیرانی، رضا عطاران، احمدرضا درویش، سعید سهیلی، رخشان بنی‌اعتماد، محمدمهدی عسگرپور، مسعود ده‌نمکی و مسعود کیمیایی اشاره کرد، همچنین نرگس آبیار، جمشید محمودی و رضا درمیشیان کارگردان‌های جوانی که با فیلم‌هایشان توجه مخاطبان را جلب کردند.

کارگردان‌هایی هم در این دوره متقاضی حضور هستند که سال‌ها اثری را در جشنواره نداشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به علیرضا رئیسیان با فیلم «دوران عاشقی»، خسرو سینایی با «جزیره رنگین»، بهمن فرمان‌آرا با «دلم می‌خواد»، عبدالحسین برزیده با «مزارشریف» و محمدحسین لطیفی با «اسب سفید پادشاه» اشاره کرد.

از دیگر فیلمسازان غایب دیگر در دوره 33 جشنواره فیلم فجر می‌توان از رسول صدرعاملی، همایون اسعدیان، محمدعلی باشه‌آهنگر، پرویز شیخ‌طادی، حسن فتحی و مجتبی راعی و... نام برد.

کد خبر 282050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha