همشهری آنلاین: تحلیل ۳۰ اقتصاد برتر جهان که روز جمعه منتشر شد نشان می‌دهد، انگلیس در مسیر پیش افتادن از آلمان و تبدیل شدن به قدرت اصلی اقتصادی اروپا در سال ۲۰۳۰ قرار دارد.

world economy

خبرگزاري آلمان از لندن گزارش داد، بر اساس داده‌هاي جديد پژوهش مرکز تحقيقات و بازرگاني (CEBR) انتظار مي‌رود "کاهش جمعيت و ضعف احتمالي يورو" مانعي بر سر عملکرد اقتصادي کنوني آلمان شود.

اين سازمان مستقر در لندن همچنين رشد اقتصادي در انگليس را عامل ديگري در رسيدن به اين سرانجام توصيف کرد.

اين کشور فرانسه را پشت سر گذاشت و در سال 2014 به پنجمين اقتصاد بزرگ جهان تبديل شد، گرچه فاصله ميان ارقام توليد ناخالص داخلي دو کشور در حدي است که در قالب ضريب خطاي پژوهش قرار مي‌گيرد.

بر اساس اين گزارش رشد اقتصادي هند "غيرقابل توقف" به نظر مي‌رسد و CEBR پيش‌بيني کرد اين کشور تا سال 2024 ميلادي به سومين اقتصاد بزرگ جهان تبديل شود.

اين گزارش افزود که اقتصاد چين هم يک سال بعد يعني سال 2025 اقتصاد آمريکا را پشت سر خواهد گذاشت. تا سال 2030 هم کره جنوبي جهش بزرگي خواهد داشت و از رتبه 15 کنوني به رتبه هشت صعود خواهد کرد و درست بعد از آلمان قرار خواهد گرفت.

داگلاس مک ويليامز، رييس CEBR در جمع‌بندي از اين گزارش گفت: اقتصادهاي اروپايي با رشد کندي که دارند عقب مي‌افتند و اقتصادهاي آسيايي، هر چند هم که رشد کندي دارند، اما از آنها پيش مي‌افتند.

وي در بيانيه‌اي اعلام کرد تنها اقتصاد اروپايي که در اين جمع رشد مداومي دارد، سوئد است. اقتصادهاي اروپايي بايد از اين موضوع درس بگيرند.

کد خبر 282071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha